Benvinguda aplicació que ja està en funcionament des de fa quasi 5 anys i que encara, els conductors de clípols de Coopalsa no coneixen que existeix i no la tenen instal·lada en el seu bus o bé no la segueixen. Quan truques a Coopalsa per algun problema et diuen: “No és competència nostra, és de Feda”. En consultar Mou_T-B t’avisen que el clípol arriba - 6 mt, vas a la parada corrent i ja ha passat. És fort, van avançats i els conductors/ores no esperen a la parada x que sigui l’hora de sortir segons Mou_T_B. És a dir, que només ens serveix per consultar, però no hi podem confiar mai.
Però per què no utilitza més gent el servei de transport públic i l’aplicació? Primer, al principi de posar-se en funcionament es van fer cartells publicitaris a les parades i des de llavors ja no s’ha publicitat més en aquest entorn. Segon, el nom de les parades de bus de l’aplicació, en la majoria de glorietes de vidre a fusta d’aquestes, no posa el nom o número de la parada, sinó en un senyal de trànsit a uns quants metres de la parada que està a l’altura i a la vista dels conductors/ores de bus. Tercer, en la majoria de parades ni tan sols posa les línies que hi passen, només un cartell despenjat, mig arrencat i fet un desastre que descriu totes les línies funcionant a Andorra i a la que no hi posa: “vostè està aquí” per ubicar-se.
A les parades de l’Estació Nacional d’Autobusos d’Andorra només hi diu L1, L2, etc. i qualsevol turista que ens visiti i hagi d’agafar un clípol per anar a Ordino, per exemple, no sap quina línia és la seva i per tant, o pregunta, o per roaming “s’arruïna” en consultar-ho.
Als conductors que estan en conflicte laboral els demanem puntualitat, seguretat, fluïdesa, bon servei, etc. i el que falta és la coordinació entre les diferents companyies vinculades que he esmentat i la supervisió de totes les mancances que hi ha, per aconseguir no tenir “uns números espectaculars d’un 50% de la gent que va en bus que consulta l’aplicació” com diu Feda, sinó que aquesta aplicació serveixi en tots els àmbits d’aquest servei públic de transport gratuït i així, aconseguir en origen que hi confiem, i llavors n’incrementarem l’ús.