Andorra i Girona s'uneixen per promoure les noves tecnologies i la formació en innovació empresarial. Actinn, el clúster de la innovació i les noves tecnologies d'Andorra, i Aenteg, l'Associació d'Empreses de Noves Tecnologies de Girona, han firmat un acord de col·laboració amb l'objectiu de reforçar la sinergia entre ambdós territoris en l'àmbit de la innovació i la digitalització empresarial.
L'acord té com a finalitat difondre conjuntament els coneixements sobre les noves tecnologies, la transformació digital i la sostenibilitat en els negocis, així com promoure la formació i l'adquisició de talent digital. Amb aquesta iniciativa, ambdues organitzacions pretenen millorar les competències i habilitats dels professionals del sector i facilitar l'intercanvi de coneixements a través de l'organització d'esdeveniments i xerrades.
El director d'Aenteg, Guillem Alsina, ha destacat que "aquest acord permet connectar les empreses andorranes i gironines entorn a les noves tecnologies i la innovació per fer créixer les sinèrgies i el talent digital entre els nostres associats". Per la seva banda, el director general d'Actinn, Ignasi Martín, ha assenyalat que "aquest acord ens permet col·laborar amb empreses gironines molt afins i fer difusió conjunta de la innovació i de les noves tecnologies, amb la finalitat que les nostres empreses membres siguin més competitives".
Amb aquest acord, també es preveu la possibilitat de col·laborar en projectes nacionals i transfronterers relacionats amb la innovació multisectorial i la transformació digital de les empreses, contribuint al desenvolupament econòmic i a la diversificació empresarial.