Després de la presentació de la nova campanya d’estiu d’Andorra Turisme, el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, ha augurat un increment de visitants de cara a aquests mesos de bonança d’entre el 2 i el 3% respecte a l’any passat. “Per a nosaltres, això seria bo, estem en xifres històriques, però l’objectiu no és créixer molt, sinó oferir més serveis i de més qualitat, de manera que es pugui aplicar un preu més elevat”. En aquest sentit, ha afegit, “la despesa mitjana que es fa a l’hivern és superior a la de l’estiu, i el que volem és aconseguir que els turistes d’alta qualitat continuïn venint a l’estiu”. A més, segons el ministre, “a l’estiu els hotels encara tenen capacitat per allotjar més gent, així que no volem reduir el nombre de visitants, sinó desestacionalitzar, perquè així es podran mantenir les plantilles”.
La nova campanya, complement d’Atypical Andorra, porta per nom Eleva la teva experiència, costa 2,9 milions d’euros, una mica més que l’any passat, i es promocionarà a quinze països en vuit idiomes diferents. L’objectiu és potenciar la cara més qualitativa del Principat i penetrar en mercats llunyans, amb el propòsit d’augmentar les pernoctacions i la despesa mitjana dels visitants, consolidant la tendència dels darrers anys.
La campanya, que serà cent per cent digital i, per primera vegada, tindrà presència televisiva en tots els països, ha començat avui en els mercats llunyans i ho farà el 6 de maig a Espanya i França. A Europa, es veurà a Bèlgica, el Regne Unit, Irlanda, Països Baixos, Alemanya, Itàlia i Suècia, a banda dels dos estats veïns. A més, cal sumar-hi les accions comercials que s’estrenen a nous mercats com el Canadà, els Estats Units, Mèxic, Colòmbia i Brasil.
“Ara estem buscant aquest concepte molt més prèmium, apel·lar a les emocions i arribar a un públic que busca experiències úniques, però tampoc és bo crear una expectativa molt alta si no trobes allò que havies imaginat que et trobaries, cosa que és molt perillosa”, ha afirmat el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku. Per evitar el risc de decebre, “òbviament hem de millorar, però no crec que hi hagi un destí d’estiu que tingui una oferta tan diferenciadora com la nostra, i a l’hivern ja ni en parlem”. De fet, ha puntualitzat Budzaku, “en els mercats clàssics que tenen un punt diferenciador, Andorra sens dubte està en una posició top de lideratge”.
Durant la presentació de la nova campanya d’estiu, que inclou fins a 800 peces digitals, s'ha destacat l’aposta amb els partners estratègics que ajuden a consolidar la marca Andorra: National Geographic, Disney, Cirque du Soleil, Warner Bross, CNN i Eurosport, a més dels esdeveniments esportius i culturals.