Andorra Turisme destinarà l’any vinent 4.876.000 euros a patrocinis, un 16,76% menys respecte els 5.857.700 euros que hi ha dedicat aquest any, un estalvi que conjuntament amb els 211.000 euros que es retallaran de la partida prevista per a campanyes de comunicació, que es queda en 6,1 milions d’euros, servirà per incrementar les dotacions destinades al portal web i a l’estratègia en línia, que creix un 147,66% i arriba als 1,3 milions, i a la reservada per a esdeveniments, que s’incrementa un 11% i arriba als 5,7 milions d’euros.
Així es posa de manifest en la memòria que acompanya el projecte de pressupost per al 2025 d’Andorra Turisme que el Govern ha entrat a tràmit parlamentari, uns comptes equilibrats que ascendeixen a 24.230.429 euros, un 1,36% més que el pressupost per aquest exercici.
En el cas dels patrocinis, Andorra Turisme explica que es prioritzaran tots aquells esdeveniments que signifiquin una aposta clara per potenciar els productes turístics del país, i que s’analitzarà l’impacte quant a la generació de visites i pernoctacions i l’increment de la notorietat de la marca Andorra. Així, entre els patrocinis per a l’any vinent s’inclouen els Campionats del Món de BTT, la Trail 100, l’Epic Andorra, l’Spartan Race, així com el suport que es dona al Bàsquet Club Andorra i a l’Andorra ClassicAnd.
A més, se seguirà donant continuïtat a l’objectiu de desestacionalitzar la demanda, es treballarà en esdeveniments culturals i esportius per consolidar-los a mitjà i llarg termini, a la vegada que se seguirà donant suport a iniciatives com el Jambo Street, el Sax Fest o, en l’àmbit esportiu, la Volta als Ports i la Purito.
Pel que fa als 1,3 milions que es destinaran a la web, la societat explica que se seguirà amb les millores i optimització dels recursos amb noves adaptacions, aplicacions i desenvolupaments. Així, es treballarà en una nova eina tecnològica i un nou entorn que permetrà la integració de diferents eines i poder unificar-ho tot en un únic entorn, que facilitarà a la vegada poder disposar d’un nou disseny web amb noves funcionalitats més adaptades als usuaris.
També es preveu millorar l’arquitectura de continguts per facilitar la conversió de les visites i la comprensió jeràrquica d’aquests, s’optimitzaran els processos interns i s’aplicarà la intel·ligència artificial als processos de l’entorn tecnològic.
Quant a l’increment de la dotació per a la partida de producte, s’explica que respon principalment a la voluntat de continuar oferint propostes i esdeveniments que ajudin a consolidar el país com una destinació de referència i, a la vegada, desenvolupar noves iniciatives que ajudin a la promoció del destí, la desestacionalització i l’atracció de nous segments de mercat.
Així, s’inclou en aquesta partida el Cirque du Soleil, l’Andorra Taste, l’Andorra Conventions Bureau, l’Andorra Film Comission i les noves rutes Macarulla. També es preveu treballar en una nova oferta segmentada per al públic sènior i altres projectes, que es troben en fase de negociació o d’estudi, destinats a potenciar l’oferta turística.
També s’ha incrementat, en aquest cas un 9%, la dotació reservada per a la partida comercial, que l’any vinent serà ja d’1,8 milions d’euros, amb la voluntat de continuar consolidant el projecte Andorra Selected.
En aquest sentit, Andorra Turisme recorda que durant aquest any s’ha assolit pràcticament el seu màxim nivell de membres i que l’objectiu de cara a l’exercici vinent serà mantenir el nivell d’aquests, fent auditories internes per tal que l’excel·lència continuï present. Així, es mantindran les tasques de promoció del projecte i es participarà en fires específiques d’aquest segment per donar a conèixer de primera mà el producte prèmium que ofereix el país.
Pel que fa a les campanyes, i tot i la lleugera disminució de la partida, es preveu mantenir la comunicació en mercats propers per consolidar el coneixement de la destinació i mantenir la presència de la marca Andorra, a la vegada que fixa com a “objectiu a consolidar” la recuperació dels mercats internacionals. Es preveuen també dues campanyes de comunicació de gran format durant l’any, coincidint amb els períodes d’estiu i d’hivern, al mateix temps que s’incidirà especialment en les campanyes en línia per continuar la tasca de segmentació, un dels grans objectius estratègics de la societat.