El Govern va aportar la meitat de la recaptació de la taxa turística entre el juliol del 2022 i el juny del 2023 a Andorra Turisme. Dels 6,03 milions d’euros totals, la parapública es va endur 3 milions. Aquest augment de la partida va permetre sufragar diverses línies de promoció, segons es pot llegir al Butlletí del Consell General a la resposta de l’Executiu a pregunta formulada pel grup parlamentari socialdemòcrata. La previsió de recaptació per aquest impost per al 2024 és de 7,8 milions d’euros, una xifra molt superior a la de l’any anterior (6,1 milions d’euros) i a la primera anteriorment citada (6,03).

En les línies de promoció, destaca els plans de comunicació a l’estranger. En aquest sentit, es van ampliar les campanyes de màrqueting a diferents països, com ara Espanya, França, Bèlgica, el Regne Unit i Irlanda, els Països Baixos, Alemanya, Itàlia i Suècia. A més, es van reforçar les col·laboracions amb operadors turístics i les accions comercials a països més llunyans (els Estats Units, Mèxic, Colòmbia, el Brasil i l’Argentina). Segons explica el Govern, “la voluntat de l’estratègia era trobar un equilibri per atreure clients de més poder adquisitiu i més pernoctacions”.

A més, Andorra Turisme va promoure l’oferta prèmium i Andorra Selected. Després de dos tandes d’avaluacions, en formen part una trentena d’establiments i serveis de diferents tipus. L’augment del pressupost també va servir per promocionar i patrocinar nous esdeveniments turístics que es fan al país, i que es van sumar als existents amb la intenció d’ampliar l’oferta esportiva i cultural del Principat. D’aquesta manera, es va promocionar les finals de la Copa del Món d’esquí alpí, la primera edició del festival Clàssicand i la participació de l’FC Andorra a la segona divisió del futbol espanyol.

Aquests nous patrocinis se sumen a la llarga llista d’esdeveniments ja organitzats per Andorra Turisme. En concret, el 2023 van ser l’Andorra Taste, el Madrid Fusión, la Biennal Landart, el Jambo Street music, el Sax Fest, el Saló de la Infància, el Canòlich Music Festival o la Serenalla Market.

Per la banda esportiva, els patrocinis del BCA MoraBanc Andorra i la Federació Andorrana d’Esquí, la Copa del Món de BTT, el Freeride World Tour, el Multisport Festival, la Vuelta a Espanya, l’Spartan Race, La Purito, l’Skimo, la Volta als Ports, el Comapedrosa Mountain Festival, la Pujada a Arinsal, l’Enduro Race, l’Andorra Trail i l’Olympus Race.