El 16è Fòrum de l’Empresa Familiar Andorrana (EFA), que es farà el proper 1 de desembre al Park Hotel, es titula “La força dels valors”, i comptarà amb un ponent protagonista. Es tracta del president del comitè Affectio Societatis de l’Associació Familiar Mulliez, Antoine Mayaud Mulliez. Aquest grup empresarial familiar és propietari de grans marques, com Decathlon, Leroy Merlin, Auchan o Pimkie, entre d’altres. La conferència serà a porta tancada, només per als assistents, socis de l’EFA, i no per als mitjans de comunicació. Segons el secretari tècnic de l’EFA, Joan Tomàs, és una petició del mateix grup, que no vol fer públiques algunes de les seves polítiques empresarials.
De fet, Mayaud Mulliez oferirà una conferència de dues parts: a la primera, parlarà d’“Els valors que han fet de la família Mulliez un dels principals grups familiars del món, la història d’una família empresària”, i, després, a la segona part, se centrarà en la política familiar i la governança. Set persones gestionen les 200 empreses del grup empresarial Mulliez, que compta amb un total de 600.000 empleats.
Abans d’aquesta ponència protagonista, n’hi haurà una altra que, sota el títol “La clau de l’èxit està en les persones”, se centrarà en l’èxit empresarial basat en els valors de les persones, en la seva motivació i en seu esforç. En aquest cas, el conferenciant serà Clemente Gonzàlez Soler, president del Grupo Alibérico, que té disset fàbriques a quatre continents i és el primer grup familiar europeu del sector de l’alumini; i president executiu de l’IFEMA, Fira de Madrid.
El 16è Fòrum de l’EFA comptarà amb un discurs inicial del ministre d’Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, que explicarà els principals reptes d’aquestes carteres als socis de l’empresa familiar, segons va manifestar el president de l’EFA, Francesc Mora. Mora, a més, va voler remarcar que, per part de l’empresa familiar, ha estat rebuda molt “positivament” la creació ministerial d’Economia, Competitivitat i Innovació.
Els anteriors fòrums s’han centrat en la sostenibilitat i les idees, i ara, en el 16è Fòrum, des de l’EFA, volen remarcar que la base principal de tota empresa familiar són els valors. Aquest col·lectiu el formen 56 associats. El fòrum porta el patrocini d’AndbanK, Crèdit Andorrà i Mora Banc.