L’aplicació de la Intel·ligència Artificial va aterrar ahir en la segona edició de la Festa del Comerç. Un repte que s’afegeix al de la digitalització per a les empreses i que s’ha de prendre com “una eina que et dona informació per poder prendre decisions encara més ràpidament del que s’està fent avui”. Així ho creu el president de la Cambra de Comerç, Josep Maria Mas, en declaracions prèvies a la celebració de l’esdeveniment. De fet, des de la Cambra han pogut copsar l’interès per aquesta eina a partir de les formacions que organitzen. Pel que fa pròpiament a la Festa del Comerç, Mas ha assenyalat que es tracta d’un espai "per donar a conèixer iniciatives que impulsen el comerç i promoure la competitivitat, el talent, la innovació, la sostenibilitat i l’esperit emprenedor que defineixen el comerç del nostre país”. 

D’altra banda, i pel que fa als guardons, la Nit de la Candela d’Ordino s'ha endut el premi al millor projecte o iniciativa comercial. L’esdeveniment ha reunit més de 150 persones entre representants institucionals i associacions de comerciants del país al centre d’oci Unnic. Quant a la resta de guardons, el premi al millor aparador de Nadal ha estat per a Coco Bis; el premi a la botiga més sostenible per al Racó de l’Anna, el premi a la millor gestió de les xarxes socials per a Luo Fashion Store; el premi per a la proposta més creativa i innovadora per a la Farmàcia Roser Miró; i el premi per a la millor botiga del Principat per a E.Leclerc Express de Sant Julià. Finalment, els guardonats amb el premi homenatge a tota una trajectòria professional han estat Teresa Alàs de la botiga La Manduca i Michel Serres de Supermercat Timy del Pas.