Si per als allotjaments turístics, almenys per a alguns, aquest ha estat de moment un estiu per oblidar, per als establiments hotelers no ha estat pas així, atenent a les dades fetes públiques avui per la Unió Hotelera d’Andorra (UHA). I és que segons han compartit a l’agost es va assolir una ocupació del 86,22%, cinc punts percentuals per sobre de la que es va registrar el mateix mes del 2023, que es va tancar amb un 80,70%. Des de la patronal, s'ha detallat que ha estat un agost que ha anat de menys a més. I és que va començar fluix, però durant la quinzena central hi va haver els pics més alts d’ocupació, propers al 90%. Així, tot i que al juliol es va assolir una mitjana del 64,66%, un punt menys que al mateix mes de l’any anterior (65,75%), amb aquesta bona ocupació de l’agost s’ha salvat de moment aquest estiu que, de fet, encara no s’ha acabat.
Segons el president de l’UHA, Jordi París, ha estat aquest un agost més favorable que el de l’any passat “perquè hem tingut cinc setmanes completes”. I una cinquena setmana a més que ha coincidit amb els Campionats del Món de BTT, la qual cosa ha tingut una repercussió més que notable per a engreixar les xifres. De tota manera, París ha incidit que “no estem buscant els creixements quantitatius, sinó que el que ens agrada més és créixer qualitativament”. Així, a la pujada quantitativa del mes d’agost s’ha de sumar “moltes connotacions positives a nivell de qualitat”. Una qualitat que s’associa a la Copa del Món de BTT perquè “tots els nostres associats ens han transmès que ha estat un esdeveniment molt ben organitzat i que ha permès vendre a uns preus molt bons”. I, com s’ha dit, ha ajudat a recuperar una mica la pèrdua del mes de juliol, va remarcar el president de l’UHA.
També els hotels han notat aquesta tendència de més estades de dilluns a divendres que de cap de setmana. En concret, en les tres darreres setmanes d’agost “les reserves han tingut més dies d’estada”. Es confirma doncs que les pernoctacions han estat més llargues, assenyala París. En aquest sentit, ha fet notar que els esdeveniments esportius comporten estades més llargues del que és habitual. Igualment, París ha fet incidència en la repercussió que tenen les reserves d’última hora. Una altra de les tendències que sobretot des de la pandèmia ha vingut per quedar-se. Es tracta d’una tendència “a nivell global”, ha subratllat.
“Destí competitiu”
Segons el president de la patronal hotelera, “Andorra segueix sent un destí fort, competitiu i sol·licitat”. És per això que creu que els mesos de juliol i agost s’han de valorar globalment com a “positius”.
De cara al setembre, les expectatives són similars a les de l’any passat. En aquest sentit, ha recordat que l’Andorra Taste ajudarà que hi hagi demanda d’estades hoteleres com va passar l’any passat.