La Cambra de Comerç, Indústria i Serveis (CCIS) i Andorra Turisme han signat el conveni de col·laboració per al desenvolupament de l’Observatori del comerç amb l’objectiu d’impulsar la sostenibilitat del sector a través de la recopilació, l’anàlisi i la difusió de dades per identificar tendències, oportunitats i desafiaments en el comerç al detall.
Això inclou l’estudi de la competència, la demanda del mercat i altres factors que afecten el comerç. A més, s’elaboraran informes basats en les dades recollides que es difondran a empreses, entitats públiques i altres parts interessades per ajudar-los a prendre decisions, amb un seguiment continu de l’evolució de les tendències al sector.
D’entrada, l’Observatori presentarà pròximament la primera diagnosi comparativa entre el 2019 i l’actualitat, els resultats de l’enquesta qualitativa als visitants i l’informe de les preguntes als comerciants incloses a les enquestes de conjuntura de la Cambra.
“És un pas endavant per articular una eina demanada pel sector i obrir un espai de reflexió per donar resposta a les necessitats, d’on en sortiran conclusions i reptes per a la diversificació”, ha afirmat el president de la CCIS, Josep Maria Mas.
La signatura del conveni de col·laboració evidencia la col·laboració publicoprivada, tal com ha destacat el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres. “Ens ha de permetre –ha afirmat– prendre decisions que acabin en accions concretes, posant dades sobre el conjunt que ens donin una fotografia per saber cap a on hem d’anar, amb l’objectiu que aquestes accions generin dinamisme al sector, perquè continuï sent atractiu”.