“Hi ha una tensió, segueixen fent falta conductors”. L’afirmació és del CEO d’Andbus, Daniel Vinseiro, en ser preguntat per la manca de xofers que fa temps que arrossega el sector. En aquest sentit, com altres empreses de transport de viatgers, ha indicat que s’està en converses amb el Govern per intentar transormar conductors temporers en treballadors fixes. “La recuperació de la demanda és important, pensem que no es pararà i en canvi el mercat de treball en aquest sector concret és un problema”, ha exposat, remarcant que les dificultats no són exclusives d’Andorra, sinó que es donen “arreu d’Europa”.
Vinseiro no ha concretat cap xifra sobre el nombre de professionals que els fan falta, però sí que ha indicat que les previsions són que “les necessitats acabin pujant”. I és que si bé no ha amagat que l’estiu presenta un escenari “més senzill” perquè hi ha menys demanda que durant la temporada d’hivern, “segueix existint aquesta necessitat de més conductors i seguirà existint mirant la temporada que ve i l’any que ve”. Una vegada més la previsió és ue hi hagi més demanda de treballadors que oferta de conductors.
Qüestionat sobre les possibles solucions, ha admès que “són difícils” perquè, com s’ha dit, el problema s’estén en tot l’àmbit europeu. “A través dels organismes escaients ja intentem facilitar els processos per atraure gent de fora del nostre àmbit tradicional de reclutament de conductors, però tenim poques opcions més”, ha explicat, ja que existeix competència “d’espanyols i francesos que fan el mateix”. No obstant, ha reconegut que en relació amb els països veïns a Andorra existeix avantatge quant a salaris perquè “són més elevats que a França o Espanya”, però per altra banda, problemes com el de l’habitatge “ens ho compliquen".