Una tercera part de les baixes i permisos del cos d'educació (33,79%) no es van poder cobrir el curs passat, un problema que ja ve de cursos anteriors si bé el percentatge de vacants que va quedar per cobrir el curs 2022-2023 va ser del 13%. És evident per tant que la problemàtica lluny de millorar, aplicant alguna de les mesures correctores que es van plantejar aleshores, s'accentua i persisteixen les dificultats per trobar personal, especialment professors de llengües, matemàtiques i tecnologia, i fins i tot col·laboradors educatius. Segurament són molts els factors que poden explicar el perquè no es poden cobrir aquestes baixes, i que poden anar des d'una gestió carregosa i poc eficient de tot el procés des que un centre fa efectiva la petició de cobertura a la manca de determinats perfils professionals, ja sigui per les pròpies limitacions del país o perquè els llocs no són prou atractius per fer venir candidats. I, segurament, són moltes i no hi ha únicament una solució per resoldre una problemàtica que té una incidència clara en el funcionament dels centres educatius. És urgent per tant que des del ministeri d'Educació s'afronti amb valentia el problema i, ja de cara al nou curs que ha d'arrencar el setembre, es prenguin les decisions escaients per mirar de pal·liar aquesta situació i evitar que el percentatge de baixes i permisos no coberts continuï creixent. És possible que sempre quedi alguna plaça que, pels motius i circumstàncies que sigui, no es pugui cobrir, però que en quedin una de cada tres és del tot inadmissible.