El procés participatiu sobre el transport públic i la mobilitat sostenible endegat per la secretaria d'Estat de Transició Energètica, Transport i Mobilitat, amb el suport de la d'Igualtat i Participació Ciutadana, comença a donar els seus fruits. I és que coincidint amb la presentació pública dels resultats del procés, on s'han recollit fins a 772 aportacions,  des del Govern s'ha posat ja fil a l'agulla per posar en pràctica algunes de les propostes de millora plantejades. De fet, una d'elles ja és efectiva des d'aquest dilluns amb l'ampliació de les línies regulars de transport públic nacional  amb 24 serveis, els que fins ara es prestaven únicament en temporada d'hivern i que passen a ser permanents. I l'altra iniciativa cridanera, que permetrà donar resposta a una demanda històrica no únicament de la ciutadania, sinó també dels sectors hoteler i de la restauració, serà l'ampliació del bus nocturn, si bé tocarà esperar al setembre. La idea és posar en marxa dues freqüències per cada línia de diumenge a dijous, els dies que no cobreix el bus nocturn actualment. Paral·lelament, i tenint en compte que el transport públic té un cost de 8 milions d'euros anuals per a les arques de l'Estat, es portarà a terme un estudi per optimitzar el servei, revisant freqüències, horaris, parades i fins i tot les pròpies línies. No hi ha dubte que la consulta a la ciutadania haurà permès l'adopció de mesures que permetran millorar el transport públic i, segurament fer-lo arribar també a més usuaris. La llàstima és que no es pensés en els usuaris a l'hora de dissenyar la concessió de les noves línies.