Nou anys després, el Campionat del Món de BTT tornarà  a trepitjar territori andorrà. Els millors bikers es donaran cita a Pal Arinsal del 26 d’agost a l’1 de setembre i la previsió és d’uns 80.000 visitants –dels quals uns 45.000 o 50.000 seran aficionats–. I tot plegat després dels Jocs Olímpics de París. També hi competiran 700 bikers i en total hi haurà cinc disciplines: cross-country olímpic, cross-country short track, e-Bike, cross-country Relay i Descens. Es preveu una audiència de sis milions de persones a través dels diferents streamings i directes televisius i hi haurà més de 200 mitjans acreditats. Caldrà un mínim de 150 voluntaris. Totes aquestes xifres es van desvelar durant la presentació de la campanya  que pretén involucrar i inspirar tot el país. 
Josep Marticella, director general de Pal Arinsal i del Campionat del Món del 2024, va lloar la campanya que té el codi visual com a element diferenciador. “Es tracta d’una campanya espectacular realitzada amb mitjans propis i a més utilitzant la intel·ligència artificial i quan la vam presentar a la Unió Ciclista Internacional (UCI) ens han felicitat perquè creuen que és una campanya molt potent”, va indicar Marticella, que es va congratular pel ritme de la venda d’entrades, que va començar dilluns. “Estem tenint un retorn molt positiu perquè les primeres vendes s’han fet de països molt lluny d’aquí, com Oceania i Amèrica. Això vol dir que és un esdeveniment a nivell mundial. Queden encara tres mesos per ajustar tots els detalls i la preocupació més gran, que no la podem controlar, és la meteorologia. Tota la resta tenim un equip molt sòlid i molt preparat. Som una seu permanent i transmeten confiança”. 
El límit d’aficionats per a aquest Campionat del Món de BTT és de 45.000 o 50.000 persones. “El sold out estarà a prop d’aquestes xifres i el posem per responsabilitat per autoprotecció i per una possible evacuació. És un esdeveniment molt potent amb un doble accés”. El pressupost del Campionat del Món i també de la campanya es desvelarà en una roda de premsa que se celebrarà el 27 de maig al teatre de Les Fontetes de la Massana. “Serà molt més alt que el d’una Copa del Món. La Copa del Món va ser un milió i mig i se li ha de posar un element multiplicador”. 
El Mundial del 2009 serà força diferent al d’aquest any. “La primera diferència és que no fem trial, i la segona és que totes les proves es faran a dalt a l’estació i abans arribaven a baix a la Massana. El gran canvi és que és  un esdeveniment que ha anat creixent i que cada dia el tenim més controlat. A més ja no és gratuït perquè busquem un retorn i un client expert perquè sigui sostenible a nivell econòmic”. No s’haurà de fer cap millora en cap dels circuits. “Com que fem Copes del Món cada any ens permet tenir-ho bastant tancat. S’hauran de fer petites reformes, però seran aportacions que es quedaran”. 
La màxima competició de BTT rebrà els millors bikers, alguns d’ells també olímpics, ja que abans es disputaran els Jocs a París. “Ens beneficia,  i més a nivell geogràfic, com que aquests bikers acabaran a París molts d’ells en comptes de tornar als seus països vindran aquí per un tema d’altura. A casa nostra tindrem molts medallistes olímpics i serà una responsabilitat”.
Jordi Torres, ministre de Turisme i Comerç, va lloar l’organització. “Celebrem que el país aculli esdeveniments ciclistes internacionals d’alt nivell com aquest Campionat del Món de BTT. És un impuls inigualable per posicionar-nos en l’àmbit internacional perquè ens permet ser vistos i reconeguts arreu del món com a paradís de la bicicleta”. 
Eva Sansa, cònsol major de la Massana, va ser protagonista en un dels vídeos que es van mostrar durant la presentació de la campanya xerrant sobre l’arribada de la BTT al país a nivell competitiu amb David Baró. “Jo em quedaria, sobretot, amb un concepte: entre tots, hem aconseguit situar la BTT com a projecte de país. Tinc clar que sols no ho hauríem assolit. Plegats tenim molta força. Amb el Campionat del Món volem transmetre que el país és la millor destinació tant per als aficionats a la bicicleta com per als ciclistes professionals”.

“La Kitzbühel de la BTT”
David Ledesma, director de màrqueting de Grandvalira Resorts, va sorprendre fent aquesta descripció. “Som la Kitzbühel de la BTT. Som un referent mundial de la bicicleta, una seu fixa i indispensable en el calendari de Copes del Món i amb aquesta campanya volem refermar aquesta percepció. Té un codi visual diferencial i pretén transmetre la intensitat de l’esport de la BTT. A més a més, situem el biker i el públic al centre, que són els dos grans protagonistes de l’esdeveniment”. 
Una campanya que anirà acompanyada de diferents accions, com una exposició temporal al BiciLab d’Andorra la Vella sobre el Campionat del Món i de les Copes del Món que s’inaugurarà el 27 de juny i estarà activa durant sis mesos. Es faran jornades d’Aprén a Rodar destinades a l’aprenentatge de la bici amb seguretat a través de tallers i bicicletades i començarà l’1 de juny fins al dia 9 i una trobada infantil per a nens de 2 a 5 anys el 30 d’agost al Bike Park i que ha estat batejada com a Kids Rider Bike. També tindrà presència a la Serenalla.