“Dos amics, un panda i moltes ganes d’aventura…”. Així mateix es defineixen al seu Instagram els batejats com Els Pandarranos. Són dos joves amants de l’automobilisme: els encampadans Pau González i Diogo Moura. Van comprar un Fiat Panda de segona mà, el van tunejar i tot plegat per participar en el Panda Raid del Marroc, una prova amateur al desert del Marroc. Més de 300 equips decideixen desafiar el sentit comú i llançar-se a una aventura al volant d’un Fiat Panda o també Seat Marbella. Sortida d’Almeria i arribada a Mehdia (Kenitra) de l’11 al 18 d’abril. Un total de 1.954 quilòmetres, dels quals 924 seran en pistes repartides en sis etapes. 
Pau González té només 21 anys, és a dir, la mateixa edat que Diogo Moura. “Tornant de vacances de Nadal del 2023 vam quedar amb Diogo i li vaig proposar fer el Panda Raid. Per tant, vam començar a buscar un Fiat Panda, patrocinadors i fins al dia d’avui. Ha passat de ser una aventura a quelcom de més seriós”. Entre la inscripció i la compra del Fiat Panda de segona mà, Pau i Diogo han estat treballant amb un pressupost de 10.000 a 12.000 euros. “Nosaltres aportem una bona part, com un 40% de la inversió total, tot i que els patrocinadors ens han ajudat molt”. Un dels patrocinadors és Albert Llovera, que el Pau va conèixer a l’Institut Guttmann Hospital de Neurorehabilitació de Badalona quan el Pau va patir un accident practicant esquí. 
El Fiat Panda 4x4 és de l’any 1996 comprat a Sant Julià de Lòria per 2.500 euros. En aquella època tenia 147.000 quilòmetres i ara en té 150.000. “Hem circulat poc amb ell”. Una vegada comprat van fer-hi algunes modificacions que s’havien de fer, és a dir, la distribució nova, l’embragament nou, frens nous, part de la suspensió nova i els manteniments realitzats. Han canviat els seients i el volant. Una instal·lació d’un  ventilador electrònic i un semiarc que actua com a reixa separadora de la càrrega del material. Tunejar-lo va costar, aproximadament, 5.000 euros. “Tot preparat per fer el Panda Raid”. Els dos compartiran tasques. No hi haurà un pilot o un copilot fix. “Són moltes hores i als dos ens agrada conduir. Serà la nostra primera experiència en un raid. L’únic que hem fet és conduir per la neu i allà hem fet una mica el cabra. Dunes no n’hem fet. Els traçats estan dissenyats també per Seat Marbella. Ens trobarem amb poques dunes”. 
El Panda Raid no és la porta entrada a competir en un futur al Ral·li Dakar. “No anem amb cap mena d’expectativa. A passar-nos-ho bé i a acabar i després ja veurem si podem participar en alguna prova més, però en el Dakar no hi pensem perquè és un esdeveniment molt més professional i és completament inviable econòmicament per a nosaltres”. 
Tant Pau com Diogo treballen al país. “Alguna cosa hem après de mecànica amb el mecànic que ens ha ajudat”. 
De descobrir-lo per YouTube a participar-hi. “Un dia buscant per allà vaig descobrir el Panda Raid i coneixia la prova, però ho vaig deixar passar fa anys. Tinc una amiga, l’Íngrid Torres, que la va fer i em va picar la mosca”. Allà dormiran amb tenda de campanya al mig del desert. “Al desert del Marroc no hem estat mai i l’únic desert que he vist jo és el de Fuerteventura. Ens ho prenem com una experiència vital. La família, al principi, ens va dir que estàvem bojos”. 
La inscripció al Panda Raid té un cost 2.600 euros per equip. “Realment pel que inclou no ho vam trobar car. Això sí, per a nosaltres són molts calés perquè som joves. Encara vam tenir sort de trobar un Fiat Panda que ens va costar poc perquè aquí al país van molt buscats i són molt cars”, va sentenciar Pau González. La primera de les aventures a l’exterior d’Els Pandarranos.