Malgrat l'emprenyada amb la companyia per suspendre a darrera hora la reunió del comitè d'empresa, els conductors de Coopalsa han optat, i segurament amb molt bon criteri, per descartar la vaga que pretenien fer entre el 20 i el 26 de gener, i que hauria pogut deixar amb un servei molt limitat els usuaris de les línies que opera la companyia, per donar prioritat al procés arbitral previst per al dia 17 i que, un cop les dues parts han acceptat sotmetre-s'hi, hauria de servir per trobar una solució intermèdia i posar fi a aquest conflicte de reclamació de millores salarials i laborals amb un horari intensiu. Al marge del resultat que pugui sortir del procés i si les parts acaben acceptant el laude arbitral resultant, cal celebrar d'entrada la disposició a mirar d'arribar a un acord que pugui desencallar la situació. I és que no es pot oblidar que estem parlant d'un servei públic de vital importància per a la població, amb un cost important per a les arques públiques i que cal garantir. És obvi que els treballadors de Coopalsa, com els de qualsevol altra empresa, tenen tot el dret del món a reivindicar les millores laborals que considerin oportunes i que la possibilitat de tirar endavant una vaga com a mesura per forçar l'empresa a negociar és una de les cartes més importants que els atorga la legislació vigent. Precisament per això és important que aquesta carta es jugui bé i, sobretot, sigui la darrera de les opcions si pels motius que sigui no es pot assolir cap acord satisfactori. De moment, se segueix apostant per la via del diàleg.