Encara amb els darrers cotxes que tornaven cap a l’àrea metropolitana de Barcelona atrapats fent cua a la C-16, C-14 i AP-7, segons el destí escollit per passar els dies d’aquest escapçat pont de la Puríssima, arribava al correu de la redacció una nota del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida en què s’informava que l’ocupació del pont al Pirineu havia assolit el 70% i fins i tot s’avançava que entre el 26 de desembre i el 3 de gener es podria situar entre el 85% i el 90%.
A Andorra, on, amb el pont ja acabat, fins i tot desconeixem les previsions reals  d’ocupació que hi havia abans que comencés perquè ja se sap que “hi ha molts turistes que van a última hora”, i amb prou feines sabem que van entrar al país uns 48.500 vehicles, una dada que tampoc acaba de ser del tot definitiva. Amb una mica de sort, i si es compleix la tradició, les dades d’ocupació del pont de la Puríssima es coneixeran la setmana vinent i, de fet, seran també aproximades, ja que seran les que bonament facilitarà la Unió Hotelera que haurà recopilat dels seus associats.
Des del ministeri i des d’Andorra Turisme fa temps que es treballa, o com a mínim això és el que es diu, per mirar de segmentar al màxim el turisme que rebem per conèixer no només la despesa que fan, sinó també les seves preferències i gustos per tal d’anar afinant cada vegada més amb iniciatives publicitàries gairebé personalitzades en funció de cada target. 
De ben segur que es tracta d’una tasca important i que podrà reportar bons resultats, ara bé, potser caldria començar la casa pels fonaments i no pas per la teulada, i abans de voler conèixer fins i tot el color de la roba interior dels turistes que ens visiten potser que sapiguem realment quants turismes tenim en les diferents èpoques o períodes vacacionals.