La consellera i presidenta suplent del grup parlamentari Andorra Endavant, Noemí Amador, ha registrat una demanda d’informació al Govern després de rebre diverses queixes sobre el recent concurs de mobilitat per a docents de català i ciències humanes i socials. Així, la formació política explica que "segons els afectats, aquest procés, que es va presentar com una oportunitat per consolidar els interins de llarga durada, ha acabat generant frustració i preocupació pel seu desenvolupament i pels resultats obtinguts", ja que "de moment només sis d’una trentena de candidats han aprovat les primeres proves del concurs".

Aquest fet que "genera dubtes sobre els criteris d’avaluació aplicats", afirma AE, "especialment quan molts dels candidats compten amb més de deu anys d’experiència docent dins del sistema andorrà i han estat avaluats positivament per caps d’estudi, caps d’àrea i directors al llarg de la seva trajectòria professional". A més, genera "perplexitat" que aquests mateixos docents, "tot i obtenir notes molt baixes al concurs, continuïn exercint com a interins al sistema educatiu, fet que posa en qüestió la coherència dels criteris d’avaluació aplicats". 

Per aquest motiu, Andorra Endavant ha formulat una sèrie de preguntes al Govern per aclarir la transparència del procés i els criteris de selecció, així com per saber quines mesures es preveuen davant d’aquests resultats. En concret, es demana quin ha estat el criteri específic per establir el nivell d’exigència en les proves del concurs de mobilitat; com s'explica que docents amb més de deu anys d’experiència hagin obtingut notes tan baixes en les proves; quins mecanismes de revisió i control s’han aplicat per garantir que el procés selectiu ha estat just i objectiu; quins criteris han determinat que "només" sis persones superin les primeres proves del concurs; quin serà el futur dels docents que no han superat aquest procés i si es preveu alguna altra oportunitat per consolidar els interins de llarga durada; si es planteja algun tipus de revisió del model de selecció per evitar incoherències com aquesta en futurs concursos de mobilitat; i si es pensa garantir que en futurs concursos es respecti la feina feta pels interins i es valori adequadament la seva experiència i formació contínua.

Andorra Endavant considera "imprescindible" obtenir respostes "clares i transparents" per garantir un sistema de selecció just i coherent amb la realitat educativa del país. Per això insten Govern a consolidar una plaça fixa prioritàriament al personal que porti anys treballant en el sistema.

“Estem preocupats per l’impacte que aquesta situació pot tenir en la motivació i l’estat d’ànim del col·lectiu docent, especialment d’aquells que fa anys que exerceixen amb dedicació i que ara es troben en una situació d’incertesa i frustració”, manifesta la formació política, que conclou que “considerem essencial revisar el procés i establir criteris clars, coherents i justos per a la consolidació dels interins de llarga durada, professionals que fa anys que demostren la seva vàlua, implicació i compromís amb el sistema educatiu. De fet, aquests docents han estat reconeguts any rere any per la seva professionalitat a través del mateix sistema d’avaluació interna del personal interí”.