La ministra de Presidència, Economia, Treball i Habitatge i presidenta d’Andorra Business, Conxita Marsol, ha dut a terme aquest dilluns una intensa agenda de reunions a París per reforçar la cooperació bilateral entre Andorra i França en matèria de treball, emprenedoria i promoció econòmica. Durant la seva visita, Marsol ha coincidit amb el director general de Treball del govern francès, Thibaut Guilluy, i han tractat la recerca de treballadors d’acord amb les necessitats específiques dels dos territoris. 

La trobada ha coincidit amb una visita a Station F, el campus de startups més gran del món. Aquesta infraestructura, amb 34.000 m² i més de 3.000 llocs de treball, és un referent internacional en l’ecosistema d’emprenedoria. La delegació andorrana ha explorat diversos espais per fomentar la col·laboració entre emprenedors, ha conegut de primera mà els diferents programes d'incubació i acceleració i diferents empreses franceses i multinacionals vinculades. A més, s’ha acordat estudiar una col·laboració estratègica entre els programes d’emprenedoria de Station F i el Govern per potenciar el suport a les startups andorranes. 

La ministra també ha aprofitat el desplaçament d’aquest dilluns per reunir-se amb Yann de Pontbriand, president de l’Automobile Club de France, per estudiar la viabilitat d’establir acords en diferents àmbits i per preparar una presentació d’Andorra adreçada als seus socis. Aquest esdeveniment es durà a terme a l’auditori de la seu central del club a París en una data encara per definir. 

Per la tarda, Conxita Marsol s’ha reunit amb inversors interessats en obrir negoci a Andorra, i amb el director general, Marc Ouayoun, i altres directius del Grup Peter Auto, reconegut per l’organització de curses d’automòbils històrics com el Tour Auto, Le Mans Classic i el Rallye des Princesses, que han comptat amb el suport d’Andorra Business.

Demà dimarts la ministra es desplaçarà a Tolosa, on es reunirà amb 90 empresaris francesos per exposar les oportunitats estratègiques d’Andorra en sectors clau com la tecnologia, el turisme i el comerç. Així mateix, serà entrevistada per diversos mitjans de comunicació, reforçant la visibilitat del país com a destinació d’inversió i innovació.