“Avui comença una nova era per a Caldea. Comencem el viatge cap al futur”, anunciava la veu en off a l’inici de la presentació del pla de transformació de Caldea per esdevenir un resort, “referent internacional del wellness” i marca “abanderada d’Andorra”, com ha explicat després el director general, Miguel Pedregal, i la directora de comunicació i màrqueting, Patrícia Garcia. Per posar en pràctica aquest pla s’invertiran 30 milions d’euros en dos anys i mig que permetran incrementar l’EBTIDA (els beneficis abans d’impostos i amortitzacions) dels 5,5 milions actuals als 9 milions el 2028, i un creixement de la facturació del 40%, fins a arribar als 30 milions.

El pla de transformació, que s’engega coincidint amb el 30è aniversari del termolúdic, se sustenta en dos pilars, segons Pedregal: el projecte arquitectònic i la redefinició de la marca, que reforcen “la nova forma d’entendre el wellness”, com “un estil de vida” i no limitat a rebre “tractament en una cabina”. Pel que fa al projecte arquitectònic, la reforma serà global encara que per fases. Aquest proper agost s’inaugurarà la llacuna central amb una imatge modernitzada i que a la nit farà un efecte de “cel estrellat” i després es començaran els treballs per refer la coberta de la torre. La primavera vinent es preveuen els treballs per fer un nou pont exterior que donarà accés a Caldea creuant el riu, i també als espais interiors, començant pel que avui es coneix com a Orígens (una marca que com les altres, Inúu i Likids, desapareixerà per reforçar la de Caldea, que esdevindrà única i també amb una imatge renovada), i s’acabarà amb l’hotel a la torre, l’obra del qual es preveu rebre a mitjans del 2026. Tots els treballs es duran a terme sense necessitat d’aturar completament l’activitat i només es faran tancaments parcials de les instal·lacions al públic.

Pel que fa a la marca, aquesta es redefineix amb nou logotip, tipografia i colors. Se’n manté la forma circular, però es flexibilitza i modernitza tot reflectint l’objectiu de “garantir l’excel·lència amb una experiència de 360 graus plena d’instants de quietud absoluta i altres moments més lúdics i vibrants”. El nou logotip, com l’aigua, simbolitza al seu torn la fluïdesa d’una experiència de benestar.

Renovació necessària
Per la seva banda, la cònsol major d’Escaldes-Engordany i presidenta de Semtee (societat gestora de Caldea), Rosa Gili, ha defensat que el projecte de renovació era “important i necessari” perquè Caldea s’ha erigit en un “motor econòmic i símbol del país i de la parròquia”, i per tal de continuar sent-ho cal anar invertint i crear expectatives. Així, la voluntat d’aquest “temps de transformació” que Caldea encara ara servirà per “rellançar” el projecte “entre els que el coneixen i els que encara no l’han descobert”, ha resumit. Gili ha apuntat que els 30 milions d’inversió es finançaran amb fons propis de Semtee i algun préstec, ja que les finances de l’entitat estan sanejades i poden afrontar la despesa.