L’Andorra Shopping Festival celebrarà enguany la desena edició del 3 al 19 de novembre. El pressupost que s’hi destinarà per part d’Andorra Turisme, que avui ha presentat l’esdeveniment al centre d’oci Unnic, serà de 830.000 euros, un 10% més que l’any passat, un 47% del qual anirà a parar al pla de comunicació i un 53% serà per a les activitats. Els organitzadors esperen les xifres de visitants de l’edició passada, que va ser rècord, amb més de 600.000 persones.

“Si aconseguim assolir aquesta xifra seria un èxit, ja que l’any passat va ser una edició molt bona, i aquest any està sent també molt bo des del punt de vista turístic, perquè les xifres que ens arriben ja estan per sobre de l’any passat”, ha afirmat el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres. Així, ha afegit, “és un esdeveniment consolidat i ben valorat pels usuaris que ha ajudat a portar turistes al país en un mes que històricament era de baixa afluència”.

De fet, l’any passat els assistents van valorar l’Andorra Shopping Festival amb una nota del 8,3 i el 90% va manifestar que recomanaria la cita als seus amics, familiars i coneguts. A més, els  números no han parat de créixer. L’any passat va superar en un 19% els visitants del 2021 i si fem la comparació amb la primera edició, el 2013, l’increment ha estat del 32%.

La proposta se centrarà en les promocions i a reactivar els comerços amb activitats a l’entorn de la gastronomia, concerts i música al carrer. “El fil conductor serà la il·lusió d’anar a comprar”, ja que “volem crear il·lusions i que les compres conquereixin el carrer”, ha explicat la directora de màrqueting d’Andorra Turisme, Noemí Pedra. Així, el color serà el leitmotiv i cada eix comercial en tindrà un de propi. En concret, Vivand es vestirà de color groc, mentre que l’avinguda Meritxell serà rosa violeta des del carrer de la Unió fins a la plaça de la Rotonda, on canviarà a verd-blau. El centre històric es caracteritzarà pels elements vermells, la zona comercial Riberaygua i Travessera serà verda i el Pas de la Casa es guarnirà de blau.

En total, hi haurà 98 activitats al carrer, que es concentraran durant els tres caps de setmana. La música inundarà els carrers amb 32 concerts que comptaran amb la participació d’11 grups del país i 9 actuacions itinerants. Cada zona comercial comptarà amb un escenari monocromàtic del color escollit que acollirà actuacions i hi haurà sis punts selfie. S’han previst un total de 18 activitats per a adults i 15 per als infants.