El servei de bus de la línia L3, que fa el trajecte entre Andorra la Vella i Soldeu, torna a funcionar des d'aquest matí. Segons ha explicat el gerent de Coopalsa, companyia concessionària del servei, l’alta afluència d’usuaris registrada tot i haver-se acabat ja la temporada d’hivern, ha fet que finalment s’hagi decidit reprendre el servei. Amb tot és només de forma parcial. Concretament, es faran reforços durant els matins i les tardes, de dilluns a dissabte. D’aquesta manera, els autobusos sortiran d’Andorra la Vella de les 6.10 hores a les 9.40 hores cada 30 minuts, i de les 16.40 hores a les 20.10 hores, també, cada 30 minuts. Des de Soldeu, les sortides seran de les 7.10 hores a les 10.40 hores, cada 30 minuts i de les 17.55 hores a les 21.55 hores, també, cada mitja hora. Fins quan? De moment no hi ha una data límit i tant des de la concessionària com des del Govern es reconeix que mentre hi hagi usuaris, funcionarà.

“Hem pres la decisió per la quantitat d’usuaris que tenim encara”, ha reconegut Dallerès, admeten que “vam decidir eliminar l’L3 pensant que ja no seria necessària”. De fet, el servei s’ha reprès quan fa tot just 8 dies que va decidir finalitzar-se, i després que la setmana passada alguns dels usuaris del transport públic fessin públic el seu malestar perquè l’L4 anava ple de gom a gom (en algun cas arribava a quedar-se gent a la parada) degut als canvis introduïts.

Fonts del Govern han puntualitzat que tot i que la companyia tenia voluntat de deixar d’operar la línia que connecta la capital amb Soldeu coincidint amb el final de la temporada hivernal, se li havia demanat d’esperar uns dies per comprovar que realment hi havia una davallada d’usuaris. Finalment, però, asseguren des de l’Executiu, “la companyia va decidir suprimir-la”.

Dallerès ha recordat que malgrat que inicialment es va optar per reforçar el servei de l’L4, “pensem que es dona millor servei mantenint la línia, encara que sigui només durant la meitat de la jornada”. Des de la concessionària, malgrat tot, es reconeix que no es té clar quin és el motiu que explica aquest volum d’usuaris, “si és que encara hi ha molts temporers o gent que pel motiu que sigui la utilitza”. No es descarta, per exemple, que davant les dificultats per trobar habitatge al centre hi hagi més població que visqui a parròquies altes i per tant, ara hi hagi més demanda. De fet, ha apuntat que no té res a veure el servei que dona ara amb el que es va aprovar en el moment de fer la concessió. “Hi ha hagut moltes decisions que han anat adaptant la concessió i encara no hem tingut un any normal d’explotació per saber les dades definitives, sense que estiguin condicionades pels canvis introduïts”, ha exposat.
 

Límit

De moment no s’ha fixat una data de finalització del servei, està tot a l’expectativa del nombre d’usuaris que hi hagi. Amb tot, les fonts governamentals han detallat que la setmana que ve està prevista una nova reunió entre l’Executiu i la concessionària per avaluar quina és la situació i tornar a posar sobre la taula si cal mantenir el servei o no. Amb tot, preguntat per la seva voluntat al voltant de l’L3, des del Govern s’insisteix que “sempre que hi hagi una necessitat de servei, hi haurà servei”. De totes maneres, recorden que està pendent d’acabar-se un estudi sobre el funcionament del servei de transport públic que és el que ha de determinar quines són les línies més utilitzades, les que menys, en quins horaris i quins són els perfils d’usuaris. Un treball que s’espera tenir aviat i que ha de ser clau per acabar d’ajustar el servei.