Ho ha tornat a reivindicar un cop més. El director general d’Autocars Nadal, Bartumeu Gabriel, ha afirmat avui que mentre no es materialitzi el tramvia “s’hauria de buscar solucions a nivell de la mobilitat que tenim. Ara tenim uns busos que estan donant un servei i crec que hauríem de pensar en un carril bus”. I és que la manca de puntualitat és una de les queixes que es repeteix any rere any entre els usuaris sobretot de la línia L1, i Gabriel ha defensat que el que s’hauria de mirar de pal·liar són els embussos que es produeixen ara i dels quals ells no tenen la culpa.
En el capítol dels aspectes que valoren millor els usuaris es troba l’atenció que es dona. I així ho ha posat de manifest Gabriel amb motiu de la presentació dels resultats de l’enquesta de satisfacció d’aquesta línia i del bus exprés celebrada a l’estació nacional d’autobusos. Una enquesta que revela que el 77% dels usuaris diuen estar satisfets amb el servei ofert.
En relació amb el tramvia, Gabriel ha manifestat que si l’estudi encarregat per Govern conclou que la millor opció és el tramvia “confio que s’anirà avançant”; ara bé, s’ha mostrat una mica escèptic sobre quan podrà ser una realitat tenint en compte que s’han de fer estudis i buscar inversió.
Pel que fa als usuaris de les línies L1 i Exprés, Gabriel ha declarat que respecte el 2023 han augmentat un 22%. El motiu, és clar, és la gratuïtat de l’abonament. I és que segons l’enquesta, el 90% dels participants afirmen que fan servir l’abonament gratuït perquè els permet estalviar temps i diners en no haver de trobar un aparcament proper als seus llocs de feina. Ho troben una opció pràctica.
Aquesta major afluència d’usuaris ha fet que des de Nadal s’hagin preparat reforçant el servei, va assegurar Gabriel. En aquest sentit va exposar que actualment tenen una plantilla de 70 conductors, 10 dels quals són extracomunitaris.
Contra l’incivisme
L’enquesta feta enguany tenia com a novetat que els usuaris podien fer suggeriments de cara a com millorar el servei. Per aquest motiu, s'ha volgut reconèixer l’aportació de Ramon Figuera, que proposava que hi haguessin inspectors per vetllar que no es donin comportaments incívics, com ara cridar dins el bus o no cedir el seient a les persones més grans.
Des de la companyia no s’aposta per posar inspectors, però sí per fer una campanya de cara a l’any vinent per sensibilitzar els usuaris “per llançar un missatge de més civisme”, ha conclòs Gabriel.