Viu més enllà de la teva pantalla és el títol que Andorra Telecom ha escollit per a la presentació de la primera campanya encaminada a assolir el benestar digital dels adolescents després de constatar la quantitat d'hores que els joves passen davant dels dispositius mòbils i les noves tecnologies. La iniciativa sorgeix gràcies als resultats de l'estudi impulsat pel ministeri d'Educació i Unicef, el qual determinava que 1 de cada 3 dels 1.600 enquestats dedica més de cinc hores al dia a connectar-se a internet i a les xarxes socials, una xifra que s'eleva fins al 48% dels adolescents durant els caps de setmana.

La campanya compta amb unes il·lustracions que presenten a diferents personatges amb una alteració en la posició dels ulls motivada per un ús intensiu del mòbil, i uns missatges que animen a modificar hàbits, espera provocar el debat i la reflexió al voltant del  temps d’ús i de l’ús equilibrat de la tecnologia. Així mateix, també té com a objectiu que les famílies puguin detectar diferents "senyals d'alarma" que puguin mostrar els seus fills per, posteriorment, "detectar que alguna cosa està passant i fer algun tipus d'actuació". Els cartells amb els personatges de la campanya es podran veure en diferents marquesines, i també a través de les xarxes socials i els mitjans de comunicació. Pel que fa al format 'offline', la imatge incorpora un codi QR que redirigeix a la web d'Andorra Telecom on es pot consultar tota la informació.

Inés Martí, responsable de RSE d’Andorra Telecom, ha explicat  que el benestar digital és una de les palanques de la missió d’Andorra Telecom i que “al voltant d’aquest àmbit la companyia porta des del 2012 desenvolupant diferents iniciatives de formació i conscienciació en les bones pràctiques d’Internet dirigides als adolescents”. Unes iniciatives a les que es va sumar l’any 2017 la col·laboració amb el ministeri d’Educació i Ensenyament Superior per la implementació de l’aplicació BResol al centres educatius, una eina de prevenció contra el ciberassetjament que actualment estan utilitzant cinc centres de secundària del país.

Martí, que ha fet èmfasi en “la importància d’establir una relació sana i equilibrada amb la tecnologia”, ha valorat especialment la col·laboració amb l’estudi d’Unicef Impacte de la tecnologia en l’adolescència presentat a finals del 2022 , “ja que ens ha permès comptar amb unes dades fefaents sobre l’ús que fan els adolescents del país d’Internet, xarxes socials i, per extensió, de les tecnologies de la relació, informació i comunicació (TRIC), que ens refermen la necessitat de sumar esforços per reduir algunes de les dades que aporta l’estudi i que en alguns casos són preocupants”. 

La companyia destaca també la importància, més enllà del que fan els adolescents a Internet, del que deixen de fer. I és que l’estudi determina que dedicar moltes hores a les pantalles va en detriment d’activitats com llegir, fer esport, anar al cine, a comprar, escriure, o quedar amb els amics, i pot implicar una interferència en els àmbits emocionals i de convivència. 

Viu més enllà de la teva pantalla, comença a difondre’s, de la mà d’Andorra Telecom, amb una clara voluntat d’arribar als adolescents que fan un ús intensiu de les pantalles i als seus progenitors i convidar-los a reduir aquest temps d’ús i a viure altres experiències sense pantalles.

Paral·lelament a aquesta acció, la responsable d'RSE d'Andorra Telecom també ha informat que el pròxim 25 de gener està prevista la celebració d'una jornada en la qual participaran, a banda d'Unicef, diferents agents socials com ara la policia, personal de la Batllia o d'Afers Socials, que servirà per posar totes les iniciatives d'aquest àmbit en comú per tal de trobar solucions comunes "i alinear els esforços perquè siguin més eficaços".