Aquesta setmana s’ha posat en marxa l’anomenat bus nocturn entre setmana. Com que només compta amb dues sortides per línia i un retorn, entre dos quarts de dotze i la una de la matinada, no em sembla que se’l pugui catalogar com a tal, ja que un bus nocturn hauria de cobrir tota la franja en què el diürn no dona servei. És a dir, des de les 10 de la nit fins a les 6 de la matinada, aproximadament. Em sembla que més aviat el que s’ha fet és un primer pas cap a la implantació d’un bus nocturn o una ampliació del servei diürn actual, per ser més curosos amb la realitat. Ho dic així perquè en aquest país hi ha el costum massa sovint emprat de no dir les coses exactament pel seu nom, el clàssic fer volar coloms nostrat que ens allunya de la realitat.
Dit això, convé saludar la iniciativa, ja que tot el que sigui millorar el servei de transport públic ha de ser benvingut, si ens creiem tots plegats l’aposta governamental de la mobilitat sostenible, necessària en aquest context de crisi climàtica. Esperem que aquesta ampliació del servei doni els seus fruits i es pugui establir al conjunt de la nit, si la demanda és suficient perquè ho justifiqui, naturalment.
Malgrat que en els darrers anys el transport públic a Andorra ha evolucionat favorablement, encara manté alguns dèficits estructurals que no el deixen situar-se en els nivells d’excel·lència que hauria de tenir si volem estar al capdavant de la resta de serveis d’aquest tipus del nostre entorn. Per exemple, informació a les parades –imprescindible– o una app que funcioni de veritat. Es va en la bona direcció, però calen passos més decidits i menys excuses recurrents.