La millora i optimització de les línies regulars del transport públic nacional, per tal que d’una vegada per totes donin un servei eficient i eficaç a la ciutadania que en justifiquin plenament el cost per a les arques públiques, sembla que s’allargarà tant al final com les obres de la Sagrada Família de Barcelona. I és que després de deixar passar l’oportunitat que suposava la concessió de les noves línies per tal de redefinir el sistema de transport públic i adequar línies, freqüències, horaris i tot el que fes falta a les necessitats reals dels usuaris del transport, sembla que tampoc s’acaba d’aprofitar del tot la bona pensada, aquesta sí i que ja s’hauria pogut fer abans de dissenyar unes concessions des d’un despatx, de consultar directament als usuaris a través d’un procés participatiu sobre transport públic i mobilitat sostenible.

Sis mesos de reunions territorials i sectorials per recollir fins a 772 propostes i suggeriments de les més de 350 persones que van partcipar al procés han servit, de moment, perquè el Govern anunciï la posada en marxa de dues iniciatives com són el manteniment dels 24 serveis que reforcen el transport públic durant la temporada d’hivern, reforç que ja està en marxa des d’aquesta mateixa setmana, i l’ampliació del servei de bus norcturn amb dues freqüències entre setmana, mesura però que encara tocarà esperar al setembre per veure-la en funcionament.

És a dir, sis mesos per prendre unes decisions sobre dos aspectes que són de sentit comú que s’haurien pogut prendre ja fa molt de temps ja que no requereixen de grans estudis i que, com el mateix secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat va reconèixer, en el cas del bus nocturn, és una demanda històrica.

Per tota la resta encara caldrà esperar la realització d’un nou estudi per optimitzar el servei. I qui dia passa, any empeny com diuen.