El president del grup parlamentari de Concòrdia, Cerni Escalé, ha demanat una compareixença parlamentària pública del secretari d’Estat per a les Relacions amb la Unió Europea, Landry Riba. L’objectiu de la petició de compareixença, la qual es proposa que sigui pública i amb la possibilitat de seguiment per part dels mitjans de comunicació i de la ciutadania que hi estigui interessada, és poder intercanviar posicions sobre aspectes clau de l’Acord d’Associació que Andorra ha negociat amb la Unió Europea, com ara les obligacions i compromisos que es deriven de l’acord, així com l’estat actual de les negociacions i els calendaris previstos per a la signatura i la convocatòria del referèndum.
La petició s'ha fet a través d’una carta a la presidenta de la Comissió Legislativa de Política Exterior, la demòcrata Berna Coma, perquè la decisió es valori en la pròxima reunió de la comissió.
Escalé exposa diferents aspectes rellevants de l’Acord per justificar la petició de compareixença, com és l’impacte que es preveu en sectors estratègics i també pel que fa als drets de la ciutadania, així com els mecanismes de participació i control democràtic previstos, incloses les opcions d’organització legislativa o reglamentària pel referèndum.
Concòrdia considera que el Consell General ha de ser l’espai on han de tenir lloc els debats de caràcter legislatiu, i no en estructures paral·leles com el pacte d’Estat per l’Acord d’Associació, ja que no compta amb la plena legitimitat ni representativitat parlamentària.