La presidenta suplent del grup parlamentari de Concòrdia, Núria Segués, ha formulat un seguit de preguntes relacionades amb el procés de sol·licitud dels ajuts per a l’habitatge de lloguer, perquè el Govern les respongui per escrit.
L’executiu va obrir la convocatòria per demanar els ajuts a mitjan gener i, segons el portal per tramitar-los, el termini de resolució màxim és de dos mesos. Tenint constància que el dia d’avui hi ha sol·licituds presentades en format digital que no s’han respost, havent-se complert el termini estipulat pel Govern, Segués vol saber-ne els motius i en quin termini l’executiu podrà donar resposta a les sol·licituds que s’han presentat al llarg del primer trimestre de l’any.
En aquest sentit, la consellera general de Concòrdia també demana si l’absència de resposta en aquesta tipologia d’ajuts té a veure amb algun error en la implementació del tràmit digital, així com el nombre de sol·licituds que hi ha pendents de resposta actualment. A més, aprofita per demanar algunes dades de les sol·licituds que hi ha pendents de resposta, per conèixer els perfils majoritaris d’aquestes persones, com per exemple, el sector d’activitat en què treballen, l’edat o la tipologia de família.
Cal recordar que a finals de l’any passat, l’executiu va eliminar la flexibilització dels criteris per accedir als ajuts, vigent des de l’any 2022 arran de la crisi sanitària de la Covid-19, i va suprimir la pròrroga automàtica que evitava haver de renovar cada any la prestació. A més, per a totes les sol·licituds entrades abans de l’1 de març, l’ajut ha de tenir efectes des de l’1 de gener, malgrat que la convocatòria es manté oberta tot l’any.