Les estacions de Grandvalira Resorts van tancar diumenge una “bona temporada d’hivern” amb un total de 2.320.786 dies d’esquí venuts. Aquesta xifra representa un creixement del 4%, respecte a la temporada passada, un fet que des de la societat s’atribueix en bona part a l’augment de les precipitacions de neu en períodes clau.

“Aquests resultats refermen el posicionament del Principat com una destinació d’esquí internacional del més alt nivell, amb garantia de neu, i una oferta d’activitats, oci, après-ski i de gastronomia complementària que l’amant de l’esquí aprecia com a diferenciadora”, assenyala el director Comercial i de Transformació Digital de Grandvalira Resorts, Jordi Galceran.

Grandvalira
Així, l’estació de Grandvalira ha venut un total d’1.700.816 dies d’esquí aquesta temporada, xifra que representa un augment del 2,9% respecte a la 2023-2024. Aquest hivern, l’estació ha operat 134 dies de manera ininterrompuda entre el 8 de desembre i el 20 d’abril, essent una de les temporades més llargues dels darrers anys. El dia de més afluència es va registrar durant el període nadalenc, concretament el 28 de desembre, en què es van aplegar 24.463 esquiadors a Grandvalira. En la suma de les estacions, el 28 de desembre també va ser el dia de més afluència, amb un total de 33.418 esquiadors.

D’altra banda, les vendes a través dels canals en línia de Grandvalira han experimentat un augment del 16%. Seguint amb les tendències dels darrers anys, els mercats de proximitat han tornat a tenir màxim protagonisme. Les persones provinents d’Espanya (53%) han tornat a ser el gruix principal dels clients de Grandvalira, però cal destacar també el bon comportament del mercat britànic i irlandès (15%), que ha crescut un 3% respecte a l’hivern passat, i el francès, que s’ha mantingut en l’11%.

Així mateix, també ha estat rellevant el bon funcionament en mercats estratègics com els de Llatinoamèrica, amb especial èmfasi als clients del Brasil i Mèxic, així com els nord-americans, especialment dels Estats Units. En aquest sentit, ha tornat a tenir un paper clau l’acord comercial amb Ikon Pass, el passi que dona accés a més de 50 estacions del món i del qual les estacions de Grandvalira Resorts formen part des de fa dos hiverns.

Pal Arinsal
Per la seva part, Pal Arinsal és la que més ha crescut en nombre de visitants aquesta temporada. Concretament, ha venut un total de 422.394 dies d’esquí, una xifra que representa un augment significatiu de l’11,8% respecte a la temporada 2023-2024, en què es van comptabilitzar 377.857 dies d’esquí venuts. La jornada que Pal Arinsal va registrar més visitants va ser el 8 de febrer, amb un total de 6.178 persones.

D’altra banda, Pal Arinsal ha comptat un any més amb la confiança del client fidel i de proximitat, on destaca principalment el provinent d’Espanya. Aquests visitants creixen un any més i signifiquen ja quasi la meitat de la clientela de l’estació amb un 49,5%, mentre que el mercat andorrà ha estat aquest any el 13%. La representació del mercat britànic i irlandès ha crescut i suposa el 21% del total dels visitants.

L’estratègia de preus dinàmics i les millores a l’ecosistema digital segueixen mostrant el seu impacte positiu en les vendes 'online', que en el cas de Pal Arinsal han registrat un importantíssim creixement del 41% i encadena nous augments significatius en aquest apartat des que l’estació es va integrar en l’ecosistema digital de Grandvalira Resorts.

Ordino Arcalís
Quant a Ordino Arcalís s’ha quedat a molt poques vendes de repetir el rècord històric de l’any passat, en què va sumar un total de 199.330 dies d’esquí venuts i 210.276 passatges. Aquesta temporada, que ha estat caracteritzada per majors nevades i, en general, millors condicions, el domini ordinenc ha registrat un total de 197.576 dies d’esquí venuts, és a dir només 1.754 menys respecte al rècord de l’hivern passat. A aquestes xifres cal sumar els esquiadors provinents d’altres estacions de Grandvalira Resorts amb l’Andorra Pass i el Nord Pass, i que fan créixer la xifra de passatges a Ordino Arcalís aquesta temporada fins als 207.011.

Així, el camp de neu ha assolit la seva segona millor temporada històrica, quedant-se molt a prop del rècord assolit l’hivern passat (-0,9%). Cal remarcar en aquest aspecte que durant el mes de març s’han donat una sèrie d’episodis meteorològics desfavorables, especialment en caps de setmana, que han afectat a l’ocupació global de les estacions, especialment, la d’Ordino Arcalís, que fins i tot va patir un tancament total del domini el dissabte 29 de març. Sense aquests temporals en dates clau, Ordino Arcalís hauria pogut igualar o, fins i tot, superar el rècord absolut, assenyalen des de Grandvalira. Paral·lelament, el dia amb més afluència a l’estació també va ser el 28 de desembre amb un total de 3.631 esquiadors.

Pel que fa a la procedència dels esquiadors, l’estació mostra un any més la fidelitat del client de proximitat, en què el mercat espanyol segueix creixent i ha representat aquesta temporada el 70% del total. El segueix la clientela andorrana, que se situa al 20%, molt per davant dels britànics i irlandesos que representen el 4%.

Una estratègia digital en creixement

Aquesta ha estat la sisena temporada seguida en la qual Grandvalira Resorts destina grans esforços en la millora del seu ecosistema digital, amb l’objectiu d’optimitzar l’experiència d’usuari així com facilitar l’obtenció de forfets i serveis. Hi ha hagut un 19% de creixement en les vendes en línia a través de la web de Grandvalira Resorts i de les estacions.

La nova APP que Grandvalira Resorts va presentar a inicis de temporada també ha marcat una gran diferència aquest hivern i ha registrat gairebé 68.000 descàrregues, un 38% més que les obtingudes en l’anterior exercici. Els usuaris actius a l’APP s’han disparat fins als 205.000, un 84% més que la temporada passada, amb un total de 2.422.653 sessions (un 80% més). Aquest creixement s’ha transformat també en un augment molt significatiu de les vendes de forfets i serveis a través de l’aplicació, que s’han multiplicat per 10 mitjançant aquest canal. A més, l’eina incorporava com a novetat la possibilitat d’adquirir una eSIM per navegar amb dades per Andorra a un preu molt avantatjós. Aquesta novetat ha estat també molt ben rebuda pels usuaris, i s’han registrat un total de 4.300 vendes de targetes eSIM.

“L’objectiu és la millora contínua de l’experiència digital dels nostres clients i per aquest motiu hem dissenyat una estratègia sòlida que ha donat els seus fruits amb creixements destacats en usuaris i vendes. L’aposta per la nova APP ha estat un èxit i seguirem desenvolupant-la la temporada vinent amb usabilitats totalment innovadores en el mercat com l’ús del forfet digital al mòbil entre d’altres”, destaca el director de màrqueting de Grandvalira Resorts, David Ledesma, segons es recull en un comunicat emès des de les estacions.