Només un dia després que la Generalitat convoqués els responsables de les companyies telefòniques per llegir-los la cartilla sobre els freqüents i severs talls de servei que han de patir els usuaris del Pirineu, avui són els clients de Cadí Telecom els que pateixen una avaria que s'allarga des d'anir a la nit. El servei es va interrompre la nit de dimecres, cap a les deu, i durant aquesta tarda encara no s’ha recuperat. Des de la companyia asseguren que l’avaria es devia al tall del cable de fibra òptica a l’altura de Saragossa, que va deixar sense servei tots els clients de la Seu d’Urgell, tant particulars com empreses. Asseguraven també que els tècnics hi treballaven des de la mateixa nit de dimecres tant per restablir el servei a través de la línia tallada com per poder oferir la connexió des d’algun altre punt. Sobre les causes de la incidència els responsables de l’atenció telefònica no podien encara confirmar si havia estat un tall degut a un accident o un acte vandàlic.
Part dels clients es van manifestar considerablement enutjats a través de les xarxes socials, no tant per aquesta avaria en sí, sinó per la freqüència amb què episodis com aquest es repeteixen en els últims temps. El servei, consideren, ha empitjorat sensiblement des de que Cadí Telecom, una empresa pirinenca, va ser adquirida per Avatel, una companyia madrilenya. Els clients es pregunten si s’estan realitzant les inversions necessàries per al manteniment del bon servei o si aquesta àrea geogràfica queda de banda en els interessos dels nous propietaris.
Especulacions i sospites a banda, la d’ahir va ser una jornada molt complicada especialment per als que depenen de la fibra òptica per treballar. Els negocis es van veure incapaços de dur a terme una activitat normal. “I encara sort que part del programari és antic i no el tenim al núvol, com el que pensem implantar”, puntualitzava un empresari, “perquè si això torna a succeir i no podem accedir al software en línia, ja podem tancar les portes”.
Així les coses, altres companyies -entre les quals principalment Alt Urgell Fibra- van rebre multitud de trucades de clients empipats que desitjaven fer un canvi d’empresa subministradora. El problema en alguns casos és que ni les grans ni aquesta donen servei en segons quines zones. Una altra mostra de l’abandonament en què viuen els barris de la ciutat.