El Comú de Canillo ha adjudicat a l’empresa Deloitte el disseny d’un nou model de gestió dels actius turístics de la parròquia. Es tracta d’un projecte que tindrà un cost de prop de 50.000 euros. Així s'ha aprovat en la sessió de consell celebrada avui. L’objectiu principal és identificar quina és l’eina més adequada per unificar aquesta gestió conjunta dels equipaments actuals, com ara el Pont Tibetà i el Roc del Quer, i els futurs que es puguin construir amb el paraigua de la societat Complex Esportiu i Social del Palau de Gel.
D’altra banda, el Comú ha adjudicat el concurs públic per a la redacció i direcció del projecte d’embelliment de la carretera general al centre del poble a l’empresa Sinysesginy i KA Arquistudio. Segons s'ha explicat, la inversió total del projecte és de 106.700 euros per a la redacció i 95.800 per a la direcció d’obra, IGI inclòs. La proposta preveu la creació d’espais més accessibles i agradables per als vianants, la integració d’elements urbans moderns i sostenibles, així com la incorporació de zones verdes i nous espais de trobada. Tot plegat es farà en dos anys i costarà uns 4 milions d’euros. Entre les actuacions, destaca la millora de l’accés al Palau de Gel amb una nova configuració de les escales i una nova plaça.
En la sessió també s'ha donat llum verd a l’acord entre la corporació canillenca i els propietaris d’una edificació inacabada situada a l’entrada de la Vall d’Incles per procedir al seu enderrocament, que s’haurà de validar per les instàncies judicials. La finalitat del conveni és preservar elements patrimonials, millorar l’entorn paisatgístic i garantir d’aquesta manera una millor ordenació del territori.