Per intentar fluïdificar el trànsit a la vall central a la tarda i vespre, a partir de demà es posarà en marxa el carril reversible entre la Comella i la Margineda. Serà una prova pilot per la qual s’habilitarà el carril central en sentit sud entre les 16 i les 20 hores, ha explicat el cap d’Àrea de Mobilitat, Dani Boneta. Pels matins, però, es mantindran els dos carrils de pujada.
Boneta ha especificat que s’ha detectat que aquest tram és “conflictiu”, que absorbeix un flux d’uns 15.000 vehicles cada tarda, i que les afectacions arriben fins a Escaldes-Engordany. Així, el dispositiu que s’havia habilitat les tardes de diumenge en temporada alta, s’habilitarà també ara entre setmana per al trànsit intern.
Caldrà estar atents, doncs, als senyals, cal “habituar la gent a mirar els panells”, assenyalava Boneta, encara que els primers dies es reforçarà la senyalització amb cons. Val a dir que també s’hauran de fer alguns canvis, perquè “hi ha alguna senyal que no acompanya”. En aquest punt, el cap de Mobilitat també ha apuntat que normalment, a petició de la Policia, cada nit es tanca el carril central en aquest tram, i hi ha conductors que no s’hi fixen. “Si el carril està tancat és per algun motiu”, afegeix.
Per això, en paral·lel s’engega una campanya de comunicació per alertar els conductors d’aquests canvis i anar habituant-los a estar atents de la senyalització canviant.
Estudiant contínuament
Des de Mobilitat s’estudia contínuament el trànsit i la possibilitat d’adoptar mesures per fer-lo més fluid si cal. En aquest sentit, Boneta ha recordat els dispositius habilitats a Encamp, a la zona de la Bartra, que habilita un segon carril en sentit sud a primera hora del matí, i que de moment es mantindrà; o el de Sant Julià de Lòria els caps de setmana, que afavoreix les operacions sortida i entrada del país i que es mantindrà fins que s’obri el futur túnel de Rocafort i s’acabi el vial.