La Universitat d’Andorra (UdA) posarà en marxa avui el Repte de les set claus del benestar digital, una iniciativa que té la voluntat de fomentar el benestar digital i evitar el mal ús dels dispositius electrònics entre la comunitat universitària i, per extensió, entre la societat andorrana en general.
El projecte, impulsat pels docents Cristina Carbonell i Carles Porté, va guanyar el premi de la tercera edició del concurs ODS 'Què podem fer a l’UdA per la salut i el benestar (ODS 3)' en la categoria de personal. La intenció és fer front a les conseqüències negatives que, dins de la societat altament digitalitzada en què vivim, s’evidencien d’un ús excessiu de dispositius electrònics. Les afectacions en la salut poden anar des de fatiga visual, disminució de l’atenció i de la creativitat, insomni o sedentarisme fins a aïllament, addicions o ciberbullying i risc de suïcidi.
Durant set dies es difondran set càpsules amb diferents recomanacions i accions a seguir per poder assolir un equilibri raonable entre l’ús de la tecnologia i la salut de les persones. La difusió de les accions es fa coincidir amb el Dia mundial de l’aprenentatge digital, que la Unesco commemora cada 19 de març.
Els vídeos els protagonitzen estudiants de primer del bàtxelor en Ciències de l’educació, que han treballat el benestar digital en el marc del seminari TIC. Cada vídeo correspon a una dimensió del benestar digital, des de la consciència d’ús dels dispositius digitals fins a la seguretat i la privacitat en línia, passant per l’establiment de límits, les relacions digitals o les habilitats crítiques digitals.
Les càpsules amb els diferents consells convidaran el personal i el col·lectiu d’estudiants a emplenar un formulari per tal de prendre consciència dels mals hàbits que puguin estar seguint i de registrar les accions que vagin posant en pràctica dia a dia.