Les companyies concessionàries del servei interurbà d’autobusos veuen amb bons ulls la decisió del Govern d’augmentar el servei de bus nocturn entre setmana i els diumenges a partir del mes de setembre, una de les demandes del procés participatiu, ja que fins ara aquest servei només funciona divendres i dissabte i era una petició històrica. Ara bé, alerten que avui en dia la demanda no està garantida, perquè una cosa és que la gent reivindiqui el servei i l’altra que realment el faci servir.

Per aquest motiu, el president de la Cooperativa Interurbana i gerent de Coopalsa, Gabriel Dallerès, precisa que es tracta d’una prova pilot i, per això, depèn de com evolucioni, el servei es podria acabar donant mitjançant el taxi o bé amb una camioneta com la Línia Circular (LC) o els autobusos comunals, un tipus de vehicle més petit que podria ser l’adequat si la demanda no és molt alta. “De demanda n’hi ha, però quants usuaris l’agafaran no ho sabem, ja que no ho hem estudiat, tot i que des del col·lectiu de la restauració i l’hotelera fa temps que ho reivindiquen”. Per això, segons Dallerès, “ens sembla bé, és necessari, però encara ens ho han de comunicar”.

Des de l’altra companyia, el gerent d’Autocars Nadal, Bartumeu Gabriel, va qualificar l’anunci del Govern com a “lògic” i “coherent”, tot i que van precisar que encara no està definit el model. “Hem d’arribar a acords per quantes línies seran, els horaris i el cost”, va precisar. Sobre la demanda, Gabriel va afirmar que “la gent demana, però de vegades no ho fan servir, així que avui no està garantida, no sabem el que hi ha”.

Un altre aspecte que s’ha de tenir en compte és si caldran més conductors per fer front a aquest nou servei. En aquest sentit, el gerent d’Autocars Nadal va apuntar que “depèn de la petició que s’acabi fent, s’ha de concretar”, però “probablement necessitarem més personal”, ja que “en aquests moments els caps de setmana es cobreixen amb personal extern”, tot i que “això dependrà del tipus de servei, hem de conèixer el volum”, va explicar Gabriel.

Per contra, Coopalsa no presenta tantes complicacions pel que fa al personal. Segons Dallerès, “són poques hores i ho podrem cobrir, ja que ho podrem repartir amb el que tenim, no tindrà una gran incidència”. En aquests moments, disposen d’un centenar llarg de conductors i ho ajustaran mitjançant les hores extra. “Ho podrem assumir, no serà un obstacle”, va reiterar.

Així, a partir del setembre hi haurà dues freqüències per cada línia la BN1 (entre Sant Julià de Lòria i Escaldes-Engordany), BN2 (entre Canillo i Andorra la Vella) i BN3 (entre Ordino i la capital), una vegada s’acabi l’horari diürn.