Aquest cap de setmana s’ha donat el tret de sortida a les 4es Jornades de bruixeria d’Andorra, un esdeveniment que, per quart any consecutiu, transforma Sant Julià de Lòria en l'epicentre de les llegendes i la història de la bruixeria al Pirineu posant en valor el paper de les dones en la història i fent un homenatge a les víctimes de la cacera de bruixes.

Emmarcades en la celebració del Dia de la Dona, les Jornades van començar divendres amb l’espectacle, Nits de bruixes i llegendes, que arriba a la desena edició. Tot i la pluja, van ser nombrosos els que van gaudir de les narracions d’Assumpta Mercader i la música del duo, Els Pardals. 

Coincidint amb la celebració del 8 de març, dissabte es van celebrar dues activitats destacades per conèixer els secrets que ofereix la natura per cuidar-nos de manera natural i que van aconseguir un ple absolut de públic, unes 170 persones. 

El taller, Aromateràpia d’avui, remeis d’abans, va permetre als participants descobrir el poder de les plantes amb propietats curatives i aprendre a aplicar olis essencials. 
La trobada per compartir coneixements sobre plantes silvestres comestibles i remeieres, a càrrec del col·lectiu Eixarcolant amb la col·laboració de Canòlich Àlvarez va tenir una gran acollida aplegant a un centenar d’assistents de la parròquia i d’arreu del país. 

El bloc popular de les Jornades s’ha clos aquest diumenge amb l’espectacle “200.000 dones”, un monòleg reivindicatiu d’Anna Tamayo i Àngela Palacios de la Cia. Cándida que  commemora la tragèdia de les 200.000 dones torturades i condemnades a mort a Europa entre els segles XVI i XVII, víctimes de la intolerància i la ignorància del seu temps. S’han exhaurit les 75 entrades que s’han posat a la venda. 

Les Jornades de Bruixeria d’Andorra continuaran fins al 12 de març, oferint una oportunitat per gaudir del patrimoni històric, arquitectònic i cultural d’Andorra, alhora que serviran de record silenciós però ferm a totes aquelles dones que han lluitat per la seva autonomia, per la saviesa i, sobretot, pel dret a ser lliures.

A partir del 10 de març, s’enceta el bloc acadèmic amb dues conferències, Aragón, tierra de brujas. Cazas de mujeres en el condado de Aranda de Carlos Garcés, Marques del contra el Mal: el llenguatge ocult de la pedra a la llar pirinenca, de Gerard Romeu, així com el curtmetratge, Decían que era bruja, i conferència de l’exposició Brujas de Judith Prat.