El personal responsable de la direcció i la gestió de la comunicació digital a les universitats de la Xarxa Vives es van reunir, per primera vegada, per analitzar les necessitats comunicatives derivades del procés de transformació digital i presentar estratègies i recursos per afrontar els reptes de futur. La sessió es va desenvolupar sota el títol Jornada Fòrum Vives de comunicació digital: estratègies per afrontar els reptes de futur a les nostres universitats, i es va celebrar divendres passat a la Universitat de Girona (UdG).
La jornada va permetre posar en contacte persones i serveis que treballen en l’àmbit de la comunicació digital i establir canals de contacte permanent. A més de compartir experiències, es va valorar la possibilitat d’iniciar projectes conjunts en l’àmbit comunicatiu. De fet, un dels objectius ha estat el de compartir estratègies relacionades amb el procés de transformació digital de les universitats, en la gestió, la docència, la recerca i la transferència.
A més, durant la trobada va tenir lloc la conferència sobre els reptes de la revolució digital per al futur de les universitats a càrrec de Genís Roca, expert en transformació digital. Roca va fer incidència en la necessitat d’abandonar la tradicional segmentació de públics en favor de la personalització de la comunicació. També va destacar que, més enllà de la capacitat de generar i distribuir continguts, els professionals han d’assumir el repte de gestionar adequadament les audiències.