Veient els resultats obtinguts en les darreres avaluacions, tant les elaborades per PISA for Schools com des del ministeri de Relacions Institucionals, Educació i Universitats ja s’ha començat a dissenyar un pla d’accions per a la millora, que es completarà amb les aportacions que hi facin els equips docents dels diferents centres. Una de les directrius que es dona des del Govern per implementar ja el curs 2024/2025 és la reducció de l’ús de les pantalles en els processos d’aprenentatge, ja que els experts “apunten a la necessitat de potenciar altres suports que el digital”, tal com ha apuntat el secretari d’Estat d’Educació i Universitats, Josep Anton Bardina. En aquest sentit, es dissenyarà un pla integral per a la bona utilització de la tecnologia a l’aula i ja s’ha començat a fer un diagnòstic de l’ús que se’n fa amb enquestes a alumnes i equips docents que s’ampliaran a les famílies i servirà per fer un “replantejament” del paper de les tauletes digitals a segona ensenyança i dissenyar i implementar els plans digitals de centre i establir recomanacions sobre el temps d’exposició a dispositius electrònics dins l’àmbit educatiu. Així mateix, es promouran accions formatives i d’acompanyament a les famílies en l’àmbit digital. 

Més enllà de les pantalles, el pla d’acció preveu una revisió del marc curricular identificant la competència nuclear de cada àmbit per aconseguir un aprenentatge més profund  que s’acompanyarà d’una revisió del model d’avaluació. Alhora es desplegaran accions per garantir el desenvolupament professional del personal del cos d’Educació, revisant els perfils professionals i formant els equips directius en avaluació interna de centre, i s’establirà un pla de formació en didàctica de les competències també en llengües i ciències físiques i de la natura, com ja s’està fent per a les matemàtiques.

Igualment, el ministeri donarà la directriu de dedicar una hora setmanal al desenvolupament de la comprensió lectora, tant a primera com a segona ensenyança, i d’una altra hora per al desenvolupament de la producció escrita. I de la mateixa manera, es vol reforçar la resolució de problemes dedicant-hi dues hores a segona ensenyança i una i mitja a primera per incidir en la “sistematització de l’aprenentatge” i que fora de l’àmbit educatiu també busquin resoldre problemes.