La previsió d'ocupació hotelera de cara a la Setmana Santa se situa, a hores d'ara, la voltant del 50%, segons s'ha informat des de la Unió Hotelera d'Andorra (UHA). Concentrament, des de la darrera actualització, efectuada aquest dilluns, es preveu in 49,50% per al període de quatre nits que es comptabilitzen des del dijous 17 fins al dilluns 21 d'abril. Aquest percentatge ha augmentat 6 punts percentuals respecte al 31 de març quan la previsió d'ocupació era del 43,13%.
Des de la Unió Hotelera valoren que la previsió evoluciona favorablement i millor que l’any passat. A més, fan notar que concorda amb els registres històrics, tenint en compte els dies en què cau la Setmana Santa.
La patronal hotelera també detalla que aquest progrés en les reserves es dona als establiments de totes les parròquies, a excepció de Canillo que s’ha mantingut. Entrant més al detall, la previsió d'ocupació a les parròquies centrals oscil·la entre un 55% i un 61%; en canvi, la previsió per a les que estan properes a pistes va entre el 41% i el 45% d'ocupació.
Si es compara amb l’any passat, a una setmana vista, és millor, ja que al 2024 hi havia una previsió del 33%. Per tant, ara mateixa s'està a 16,5 punts percentuals per sobre. En aquest sentit, es recorda que l'any passat les previsions de neu eren dolentes. Per contra, enguany hi ha una confiança general que la previsió anirà a millor.
Finalment, la Unió Hotelera apunta que a data d'avui aquest ha estat "un hivern satisfactori". Igualment s'insisteix que l’estat de les pistes és a hores ara "immillorable" i amb un programa d’activitats previstes atractiu. Perquè l’oferta turística d’Andorra "és diversa i molt atractiva", es conclou.
Setmana Santa a Grandvalira Resorts
Precisament, des de les estacions de Grandvalira Resorts s'informa que es preparen per viure una bona Setmana Santa i culminar així una bona temporada d’esquí, que conclourà el 20 d’abril. I és que indiquen que la primavera ha arribat a les muntanyes andorranes amb molt bones condicions per a l’esquí i el gaudi a l’aire lliure, en un entorn de bellesa espectacular.
Així, a questes alçades del mes d’abril, Grandvalira Resorts segueix oferint més de 230 km de pistes esquiables entre els tres dominis amb gruixos de neu que, en el cas d’Ordino Arcalís, arriben fins als dos metres i mig. Aquesta estació compta amb el 100% de les seves instal·lacions i pistes disponibles, mentre que Pal Arinsal gaudeix del 85%, amb grans gruixos que oscil·len entre els 120 i els 210 cm de neu. L’estació de Grandvalira disposa de 155 km i gruixos que arriben fins als 240 cm.
Però més enllà de l'esquí alpí, l'experiència a Grandvalira Resorts es crea amb la seva combinació irresistible d'aventura, gastronomia, música, entreteniment i activitats a l'aire lliure, que aquesta Setmana Santa marcaran la diferència.