La via de la Justícia, considera, és l’única que li queda a una veïna de la zona de l’Escorxador per batallar contra el “soroll insuportable” que assegura patir des de fa anys a causa dels assajos de diverses entitats associatives al centre cultural adjacent al seu domicili. Una “tamborrada”, es queixa, que els veïns de la zona –avui mateix té previst iniciar una recollida de signatures– suporten de manera contínua i que es porta a terme en uns locals que no estan insonoritzats. A més, denuncia, hi ha les molèsties derivades dels focus, potents i situats a molta altura, de manera que incideixen directament sobre casa seva.
És una situació que s’allarga des de fa anys, es plany la veïna, i que l’ha portat a realitzar un reguitzell de queixes en institucions diverses, des de l’Ajuntament i la Síndica Municipal de Greuges fins al Defensor del Pueblo. En aquest últim cas, la institució va respondre, el passat mes de juny, demanant més informació al consistori. A banda, prossegueix, ha requerit en diferents ocasions la presència dels Mossos d’Esquadra, perquè fessin mesuratges del llindar de soroll. Infructuosament, assegura, “perquè ni tan sols s’hi han presentat”, amb l’argument que l’entitat disposa de tots els permisos per dur a terme l’activitat.
La via que considera oberta és el recurs a la Justícia, en la qual confia tenir més fortuna per resoldre el problema, especialment, reconeix, després de tenir coneixement de la recent sentència que condemna l’Ajuntament de la Seu a pagar una gens nímia indemnització a una família per no haver actuat i posat fi als sorolls provocats per un local d’oci nocturn.
En el cas dels assaigs, es fan en un horari que pot variar, apunta, però, que suposa “aproximadament que cada dia, des de les 18.30 fins a les 20.30, i els caps de setmana des de les 17.30 a 20.30 hores” hagin de suportar el soroll. A banda dels focus, encesos “des del vespre fins a l’endemà, durant tota la nit”, fet que interfereix en el descans nocturn, denuncia, per recordar que “aquí està tot envoltat de cases i fa més de set anys que estem suportant això”.
Gent gran i malalts, recorda
Recorda que “aquí viu gent gran, malalta, com és el meu cas, amb infants, animals etcètera”. En el seu cas, explica que els últims temps ha estat en tractament per un càncer del qual s’està recuperant. Però l’estrès produït pel soroll continuat –i per l’emprenyada que li genera tota aquesta situació, puntualitza– perjudica la seva recuperació. “Ahir, després de tres hores contínues de tambors em volia llençar per la finestra”, resumeix gràficament, per afegir que “no estem al camp i no tenim per què suportar tot això havent-hi d’altres llocs” més habilitats per a aquests assaigs, des de la sala Sant Domènec, proposa, a la mateixa Escola de Música, tot puntualitzant que és el contínuum el que molesta de tal manera, “no com els concerts per festa major o una altra celebració, que només és un dia i prou”.
Consultades fonts municipals des del Bondia, puntualitzen que aquests assaigs només es realitzen els dijous durant una hora i els caps de setmana, cosa que consideren que els fa “perfectament tolerables”.