A falta de les dades definitives que es donaran a conèixer a mitjans d’aquest mes, 'Sublim' ha tancat les portes avui amb el darrer espectacle de l’estiu del 2024 amb bones sensacions per part d’Andorra Turisme respecte a les previsions que havien fet. D’aquesta manera, la proposta ha assolit un 87% d’ocupació, amb més de 66.000 espectadors. La previsió era d’uns 65.000 i d’entre el 80 i el 90%. “Hem arribat a les fites que ens havíem marcat, la previsió s’ha complert i per això estem prou satisfets del resultat final”, ha assegurat el director de producte i nous projectes d’Andorra Turisme, Enric Torres.

Ara bé, les xifres d’assistència són inferiors respecte a l’any passat, quan es va arribar als 70.000 espectadors, amb més de tres mil persones de retrocés enguany. “És cert que les dades han davallat una mica, però és una tendència general d’aquest mes de juliol, ja que, pel que el mateix sector ha informat, la freqüentació turística al país ha estat inferior les dues primeres setmanes de mes, nosaltres mateixos ho hem vist en l’assistència a l’espectacle”, ha reconegut Torres.

Tot i això, l’ocupació s’ha mantingut sempre per sobre del 80%, fins i tot força dies al voltant del 90 i el 100, sobretot els caps de setmana. A més, tres de cada quatre (75%) dels espectadors han vingut a Andorra amb l’espectacle del Cirque du Soleil com a motiu principal de la visita. En aquest sentit, la xifra d’espectadors que són turistes arriba al 83% (17% residents) i la pernoctació mitjana és de 2,3 nits. Per tant, segons el director de producte i nous projectes d’Andorra Turisme, “el Cirque du Soleil continua sent un atractiu important per a Andorra el mes de juliol i segueix portant públic que durant el dia gaudeix de les activitats que oferta el país”. Amb aquesta situació, “mantindrem l’estratègia de comunicació perquè l’espectacle respon correctament com a reclam turístic, i les mateixes associacions d’hotels i allotjaments en general ens diuen que és una palanca que ajuda les ocupacions del juliol ja des dels inicis”, ha afirmat Torres.

Respecte al canvi de dates d’enguany, amb l’allargament de l’espectacle fins al primer cap de setmana d’agost, Andorra Turisme s'ha emplaçat a un anàlisi posterior més acurats per decidir si es mantindria o no. “Hi ha gent al país, més gent que està de vacances i, per tant, més gent que està en disposició de venir, però el canvi de mes entre juliol i agost, n’hi ha uns que acaben vacances i altres que les comencen, de manera que les dates de canvi tampoc són els millors dies, així que quan tinguem la freqüentació per dies establirem el calendari de l’any vinent i decidirem si ho mantenim o si tornem només el mes de juliol”.

Millor visibilitat
L’espectacle ha tingut una valoració per part dels assistents del 8,7. Els aspectes més ben puntuats han estat la posada en escena, els números acrobàtics, la música, el vestuari, la decoració de l’escenari i l’atenció rebuda. També s’ha valorat molt la millora de la visibilitat, sobretot pel que fa al públic de la platea, on s’ha actuat principalment.

'Sublim' s’ha inspirat en la tradició comercial d’Andorra, amb una oda a l’alta costura i l’elegància. Com és habitual, l’espectacle ha inclòs una desena de números acrobàtics, un dels quals guardonat amb la medalla d’or en un festival francès. Els treballs de desmuntatge del recinte començaran els pròxims dies i es preveu que es facin gradualment durant el mes d’agost.