El nou espectacle del Cirque du Soleil ja escalfa motors. Enguany, amb una nova política de preus pel que fa a les entrades, de manera que també n’hi haurà de preferents i  prèmium. Ho han anunciat avui el ministre de Turisme, Jordi Torres, i el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació del nou espectacle, que aquest any porta per nom Il·lu. Serà “un homenatge a la família” i posarà en relleu la connexió intergeneracional entre un avi misteriós i les seves netes bessones, que interactuaran amb un grup de ballarins extravagants i una endevinadora en el transcurs de deu escenes, segons ha detallat Torres.

Les sessions del Cirque tindran lloc del 4 de juliol al 3 d’agost a l’aparcament Centre Ciutat, a Prada Casadet, cedit pel Comú d’Andorra la Vella. Es faran 22 actuacions i si bé començaran a les 22 hores, des de les 20 hores s’obriran les portes i es podrà gaudir d’una actuació prèvia. L’ocupació, com l’any passat, serà de 3.500 places per funció i 77.000 en total. I quines són les expectatives? Budzaku considera que repetir el 87% de l’any passat i obtenir una valoració dels espectadors de 8,6 “seria tot un èxit”. 

Tal com s’ha dit, el canvi important d’aquesta edició és que en comptes de dues hi ha cinc tipus d’entrades, dues de les quals són la preferent, amb una visibilitat millor, que costarà 36 euros els dies de cada dia i 43 el cap de setmana; i la prèmium, que valdrà 49 euros els dies d’entre setmana i 59 el cap de setmana. Aquesta darrera, també amb millor visibilitat, sumarà tres beneficis més: un accés a la carpa, una consigna i un marxandatge exclusius. Pel que fa a la resta de tiquets, el més barat serà la lateral, que costarà 19 euros entre setmana i 25 el cap de setmana, i que veu així rebaixat el preu uns quatre euros; la general, que tindrà un preu que oscil·la entre els 30 i els 37 euros; i la general, que costarà entre 25 i 32 euros. 

I per què aquests canvis en la política de preus? Doncs per respondre a l’aposta de país per atraure un visitant amb major poder adquisitiu, han argumentat tant Torres com Budzaku, tot recordant el segell Andorra Selected que distingeix empreses i serveis turístics que aposten per l’excel·lència. En paraules del ministre: “al final, els esdeveniments que anem fent han de buscar aquest toc prèmium que posi en relleu la marca Andorra”. De fet, des d’Andorra Turisme es va puntualitzar que les entrades preferents i prèmium suposaran només un 2% del total. Seguint amb les xifres, Budzaku ha recordat que el preu de l’espectacle i la logística és d’uns tres milions d’euros. 

Quant a la comercialització, des d’ahir mateix va començar la reserva d’entrades per part del sector turístic. El 3 d’abril s’obrirà la venda per a tots els fans d’Andorraworld i serà el 8 d’abril quan s’iniciarà la venda general. 

En relació amb la comunicació, es donarà el tret de sortida al maig sobretot a Espanya i també a França i Andorra.

Les dates
Sobre les dates d’enguany per encabir les 22 sessions del Cirque, el gerent d’Andorra Turisme s'ha mostrat obert que en edicions successives es puguin ajustar més perquè les sessions no s’allarguin fins als primers dies d’agost, tal com es va demanar l’any passat per part dels hotelers. Ara bé, també ha fet notar que això depèn de molts factors i que un canvi com aquest s’ha tenir previst amb molt de temps per poder-ho programar.   

Recuperar l’Andorra Mountain? No es descarta, però sota cobert 

El ministre de Turisme, Jordi Torres, ha declarat avui que en un futur no es descarta tornar a recuperar l’Andorra Mountain Music. Ara bé, sempre que es disposi d’un lloc cobert, d’un espai adequat i amb garanties per poder-ho fer. 

Segons Torres, amb les inclemències meteorològiques que hi ha en aquest país, organitzar espectacles d’aquestes característiques “tensionen molt” perquè no se sap del cert si s’arribarà a poder celebrar l’esdeveniment o bé s’haurà de posposar. I això, ha afegit, a més de tensions genera insatisfacció en els espectadors i fins i tot “certa tristor si vas a veure un espectacle i al final l’anul·les per les condicions meteorològiques”. 

Per la seva banda, el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha explicat que per qüestions de calendari, enguany no era possible encabir l’Andorra Mountain Music tenint en compte tot el que ja hi ha programat: el Jambo, el SaxFest, el Clàssicand i els Jocs dels Petits Estats. De tota manera, ha afirmat que “sempre ho tindrem dins de la nostra agenda possible d’esdeveniments”. 

Preguntat sobre si hi havia un contracte signat per l’Andorra Mountain Music, el gerent d’Andorra Turisme ha apuntat que no. En aquest sentit, ha puntualitzat que “no hi ha cap contracte vàlid ni penalització amb tot el que és el tema del Mountain Music. Per aquest motiu, si es volgués tornar a recuperar l’esdeveniment podem començar des de zero”, ha assegurat.