Un 33,3% dels alumnes de primera ensenyança, un de cada tres, es desplaça a centres educatius localitzats en diferents parròquies de la que resideixen, mentre que el 66,7% restant es desplacen a centres educatius de la mateixa parròquia on resideixen. Entre els estudiants de primera ensenyança que es desplacen a estudiar a altres parròquies, destaquen un 41,3% que es desplaça a Andorra la Vella i un 34,7% que es desplaça a Escaldes-Engordany, segons detalla el departament d'Estadística.
Tres de cada quatre estudiants de primera ensenyança residents a les parròquies d’Ordino, Andorra la Vella i Escaldes-Engordany estudien en un centre escolar de la mateixa parròquia, mentre que un de cada quatre estudia en una parròquia diferent de la que resideix. En el cas de la parròquia de Canillo la proporció dels que estudien a la mateixa parròquia augmenta fins a quatre de cada cinc estudiants. Quant a les parròquies d’Encamp, la Massana i Sant Julià de Lòria, aproximadament dos de cada tres estudiants estudien en la mateixa parròquia en la què resideixen, mentre que un de cada tres ho fa en una parròquia diferent.
Pel que fa als estudiants de segona ensenyança, un 63,8% dels estudiants es desplacen a centres educatius d’una parròquia diferent a la que resideixen i el 36,2% restant es desplacen a centres educatius de la mateixa parròquia en la que resideixen. Entre els estudiants de segona ensenyança que es desplacen a estudiar a altres parròquies, un 67,2% es desplaça a Andorra la Vella.
Així mateix, nou de cada deu estudiants de segona ensenyança residents a la parròquia d’Andorra la Vella estudien en un centre escolar de la mateixa parròquia, mentre que un de cada deu es desplaça a un centre escolar d’una parròquia diferent. Quant als residents d’altres parròquies, destaca com tots els estudiants de segona ensenyança residents a Canillo i Sant Julià de Lòria es desplacen a un centre escolar d’una altra parròquia.
Un 13,4% de la població està cursant estudis no universitaris
En total, van acabar el curs passat 11.372 alumnes, el que és un augment del 0,6% (+72 estudiants) respecte als que van finalitzar el curs 2022/2023, que van ser 11.300. D’aquestes dades és desprèn que el 13,4% del total de la població d’Andorra està cursant estudis no universitaris.
Per nacionalitats, en el curs acadèmic 2023/2024 i respecte al curs anterior, el nombre d’estudiants escolars amb nacionalitat diferent a l’andorrana, l’espanyola, la francesa i la portuguesa augmenta el seu número d’alumnes un 17,2% i se situa en 1.504. Els escolars de nacionalitat francesa són 249 i augmenten un 10,7%, els de nacionalitat espanyola són 1.247 i augmenten un 1,7%, mentre que els escolars de nacionalitat portuguesa són 206 i disminueixen un 12,3% i els de nacionalitat andorrana, que disminueixen un 2,0%, són 8.166. Quant a la distribució d’alumnes, el 71,8% dels escolars són de nacionalitat andorrana, el 13,2% d’altres nacionalitats, l’11,0% de nacionalitat espanyola, el 2,2% portuguesa i l’1,8% restant de nacionalitat francesa.
Per sistema educatiu, en comparació amb el curs acadèmic anterior, el nombre d’estudiants escolars del sistema educatiu andorrà augmenta un 0,8% i se situa en 4.700 alumnes, en el sistema educatiu espanyol augmenten un 3,6% i se situa en 3.047 alumnes, en el francès disminueixen un 2,9% (3.373 alumnes) i, finalment, cal destacar el sistema anglès que, amb 252 alumnes, acumula el cinquè any de creixement consecutiu (+13,5%). En el sistema educatiu andorrà estudien el 41,3% dels estudiants del Principat, seguit del sistema educatiu francès amb el 29,7%, el sistema educatiu espanyol amb el 26,8% i el sistema educatiu anglès amb un 2,2%.
Per nivells d’ensenyament, el nombre d’escolars a maternal disminueix en 57 alumnes en el curs acadèmic 2023/2024 i se situa en 1.909, un 2,9% menys dels que van finalitzar el curs anterior. El nombre d’estudiants de primera ensenyança disminueix un 1,2% i se situa en 4.218 estudiants. Pel que fa a la segona ensenyança, el nombre d’estudiants ha augmentat un 2,4% i se situa en 3.505. Pel que fa als nivells d’ensenyament post obligatoris, el batxillerat augmenta en 117 persones, amb un total de 1.225 estudiants. Per contra, la formació professional ha disminuït el nombre d’estudiants un 3,4%, finalitzant el curs amb 515.