Som-hi, agafem l’agenda perquè ja la tenim aquí: la programació del Festival de Música Antiga dels Pirineus (FeMAP) desplega una dotzena de concerts a l’entorn geogràfic més immediat, entre Peramola i la parròquia andorrana d’Encamp, nou dels 54 que oferiran les 24 formacions que desfilaran per un cartell que s’allargarà entre el 5 de juliol i el 25 d’agost. La cita inaugural, ja ho havíem avançat al Bondia, serà el 5 de juliol a la catedral de la Seu, protagonitzada per Arianna Savall, al capdavant de la formació Hirundo Maris, amb el Noctes Cor de Cambra. Amb l’anunci de la programació es posen a la venda les entrades anticipades i packs turístics. 
El Cant de la Sibil·la i la Balada del Somni. Cants místics entre el visible i l’invisible. Amb aquest repertori arrencarà la tretzena edició del FeMAP que, dèiem, ens deixa ben a prop un bon grapat de cites. Començant ja al mateix dia següent de la inauguració, amb el debut de Peramola entre els  escenaris del festival. A l’església de Santa Llúcia de Tragó actuarà el Duo Sostenuto  (Marie-Laure Bouillon, flauta travessera, i Benoît Roulland, guitarra i arranjaments), amb un repertori que, sota l’epígraf Música de les Llums, inclou obres de Marcello, Haendel, Scarlatti, Soler, Bach, Gluck i Mozart. Prèvia al concert hi haurà una visita guiada: passejada poètica pel camí de les fonts, visita de les obres d’art de l’Escola Massana, pujada per les escales del poema del Casino de Peramola. 
El 18 de juliol el FeMAP es trasllada a Sant Julià de Lòria, que rep el festival per segon cop. Actuarà l’ensemble Phaedrus, que interpretarà el programa titulat Adonia. Música italiana del segle XVI per plorar la caiguda d’un déu, una remembrança de les adonies, les festes que a l’antiga Grècia es dedicaven a Adonis i Venus. També en aquest cas hi haurà visita guiada, una ronda laurediana per conèixer l’evolució del poble des del segle XII. 
  El 20 de juliol, el festival torna a la Seu, en aquest cas al Seminari, on el Joven Coro de Andalucía interpretarà un programa amb obres de Bach i Mendelssohn. En aquest cas, completa l’oferta un recorregut per la Seu medieval. 
Jota Martínez Ensemble serà la formació protagonista del ja afortunadament habitual concert al llac d’Engolasters. El 20 de juliol. Eros & Terpsícore. Danses medievals per a la seducció al repertori i visita al camí hidroelèctric per conèixer l’entorn. 
Vuit dies després, de tornada al Seminari, de la mà d’Anònimes i el programa Músiques sense noms a la València barroca.
La soprano Marta Mathéu obrirà l’agost a Organyà (dia 2), on es podrà gaudir novament del repertori amb què inaugurava el FeMAP de l’any passat, InCanto, producció pròpia del festival amb la qual es va embutxacar el públic sense embuts. I el dia 4, un altre dels escenaris que s’estrenen: Bellestar, al municipi de Montferrer i Castellbò. Thaleia Ensemble recordarà les Donne del Seicento, recuperant la música de sis compositores del Renaixement italià que van escriure música tant religiosa com profana. 
Sant Climent de Coll de Nargó serà escenari l’11 d’agost d’un concert inscrit en una de les rutes jacobees: Na rota do peregrino interpretarà peces d’Alfons X el Savi, A. Picaud i autors anònims. 
Marisa Martins i Rafael Bonavita actuaran a Vilanova de Banat, novament amb música renaixentista, Passions del Seicento. El 15, coincidint amb la festa major del poble i amb una activitat paral·lela, xerrada sobre el bandolerisme. Al dia següent el programa es trasllada a Estamariu, on Ludovice Ensemble recordarà la música a la cort portuguesa a l’època dels descobriments. 
Castellciutat, on són convidats els membres de L’Atzavara, serà el dia 20 l’última cita del tretzè FeMAP per aquestes contrades. Quin millor repertori que L’eternità damore?
Però si amb els concerts de quilòmetre zero no s’assedeguen les ganes, ja saben: el cartell sencer suma 54 propostes a 40 municipis.