El nou cor jove s’estrenarà al febrer amb ‘Carmen’, que comptarà amb ballarins del teatre Mariinsky de Sant Petersburg.

Ho havia avançat el conseller de Cultura lauredià, Josep Roig, en l’última gala d’estrelles del Mariinsky: era més que probable, deia al febrer, que la pròxima temporada incorporés una coproducció amb ballarins del teatre de Sant Petersburg. Doncs sí: serà Carmen i serà al febrer del 2019, en el segon dels títol de la temporada. Així ho va confirmar ahir Jonaina Salvador, aquí amb el barret de directora artística de l’invent. I no s’espantin: no tindrà res a veure amb la Carmen de la primera edició: “Serà un espectacle absolutament diferent, ni una òpera amb ballarins ni tampoc un ballet amb cantants”. Difícil d’imaginar, però igualment prometedor.

I no serà la participació ni que sigui indirecta del Mariinsky l’única novetat de Carmen. També s’hi estrenarà el cor infantil i juvenil que Andorra Lírica s’ha tret gloriosament de la màniga, i que arrencarà l’última setmana de juny i les dues primeres de juliol amb un intensiu de veritat –dues hores diàries de formació vocal i teatral–, amb la intenció de començar al setembre els assajos regulars: una horeta i mitja setmanal. L’objectiu és enrolar-hi un mínim de quinze cantaires d’entre els 6 i els 18 anys per incorporar el cor infantil a les tres produccions de la temporada. A la del febrer, Carmen, hi arribaran segur, després de cinc mesos llargs de rodatge. Una altra cosa és l’estrena del curs, que tindrà lloc a l’octubre. Dependrà, diu Salvador, del que hagi aprofitat l’intensiu d’estiu, però coneixent com treballa, ja s’hi poden anar jugant un peix que arribarà a temps.

Es resisteix, en fi, a avançar el títol però té clar que serà, atenció, una òpera destinada al públic infantil i amb una considerable participació de petits cantaires –que no és el mateix, ja saben, que petits cantors. I en català. Descartada La flauta màgica, no s’estranyin de veure al Claror una versió laurediana de Hansel i Gretel, en la traducció canònica de Joan Maragall. Poca broma. No està clar si el cor infantil hi arribarà a temps, dèiem, però l’objectiu és aquest. Andorra Lírica completa així la pota formativa, i amb la mateixa ambició amb què aquest últim curs va estrenar el cor adult: disposar d’un planter que vagi fornint les produccions de la temporada. I no oblidem que nou dels secundaris de La corte de Faraón van sortir del cor adult.

Pel que fa a la programació, i a falta de confirmar els altres dos títols, avança Salvador que aquesta vegada seran tot òperes –ni opereta, ni gala lírica ni tampoc sarsuela– i augura que a més d’estrenar-se en les coproduccions, aquest any per fi se n’exportarà una en un teatre europeu. A veure.