L’Associació d’Importadors de Vehicles d’Andorra (AIVA), que acaba de renovar la junta directiva, considera que el vehicle elèctric “serà una de les possibilitats del mercat dels pròxims anys”, però no creu que "sigui l’única”, perquè “ja s’estan mirant altres vies, tant per part de les marques com dels governs europeus, que estan obrint la porta a alternatives com ara l’hidrogen”, ja que “potser ha arribat més ràpid del que tocava, sobretot en els vehicles pesants, ja que amb els petits és evident que funcionarà”, va afirmar el nou president, Pere Betriu.

“És un producte nou amb unes capacitats diferents i hem de veure cap on evoluciona –va afegir Betriu–, ja que avui dia tenen un preu molt més car, i d’aquí venen les ajudes del pla Engega”. Així les coses, “té el seu públic, però hi ha gent que ni s’ho planteja, per la funcionalitat i les capacitats d’aquest tipus de vehicle”. D’aquesta manera, “a Andorra tindrà el seu mercat, tot i que no crec que arribi el dia que el monopolitzi i no hi hagi res més”. Precisament el cotxe elèctric, així com el nou paradigma del sector (venda en línia i el canvi de model de concessionari a agència), és un dels reptes del nou president de l’entitat, uns aspectes que, segons ell, generen “una incertesa molt gran”.

Per un altre costat, Betriu també es va pronunciar, a títol individual, sobre les negociacions de l’acord d’associació amb la Unió Europea (UE) i les repercussions que pot tenir sobre el sector de l’automòbil. En aquest sentit, “en l’àmbit dels concessionaris poc ens afecta ara com ara els canvis que hi pugui haver en aquesta direcció, perquè tot el que ens podia afectar ja ens ha afectat, ja que intrusisme per part de cases de compravenda ja n’hem tingut i no ens vindrà de nou”, va assegurar.