“Tenim moltes novetats i hem de fer molt bé la prova i que els pilots marxin contents per seguir construint. Fer-ho molt bé aquest any per assegurar el futur de la prova”. Així ho va assegurar ahir el secretari general de l’ACA Club, Toti Sasplugas, en la presentació de la 53a edició del Ral·li d’Andorra Històric, cita que tindrà lloc els dies 27 i 28 de setembre vinents.
I és que malgrat ser la prova esportiva més antiga que s’organitza al país, els darrers anys ha disminuït la participació, una tendència que des de l’organització es vol capgirar, incidint especialment en el vessant no competitiva de la prova. “Sabem que l’experiència esportiva és molt bona, i també volem traslladar-ho a tot el ral·li en el seu conjunt”, va destacar Sasplugas, que va avançar que “en l’edició d’enguany, els equips gaudiran d’un ral·li diferent. Hi haurà un village per als equips, també un esdeveniment organitzat per un dels partners”.
Quant al vessant esportiu, la prova comptarà amb tres categories: velocitat, regularitat i regularitat Sport. Precisament, la inclusió d’aquesta darrera modalitat permetrà obtenir mitjanes de velocitat més altes, tal com va apuntar el secretari general d’ACA Club, per qui el fet que es pugui tancar el tram del ral·li a la circulació de vehoicles “és un atractiu més que té la prova andorrana a diferència d’altres”.
Sasplugas va destacar la introducció també de més guardons, com ara a l’equip familiar, al femení o al més jove entre d’altres, per tal de fomentar tot un ambient familiar lligat al motor, un fet al qual també contribuirà “el reagrupament central i el dinar de germanor previst”.
El nucli de cursa del 53è Ral·li d’Andorra Històric se situarà a l’aparcament de Prada Casadet d’Andorra la Vella. La cerimònia de sortida està programada el divendres dia 127 a les set de la tarda al pont de la Rotonda i hi haurà una única jornada de competició, tota diürna, l’endemà dissabte, entre les vuit del matí i dos quarts de nou del vespre. Concretament, es disputaran vuit trams cronometrats, quatre dels quals seran diferents, amb un total de 71,70 quilòmetres.
Pel que fa a la participació, Sasplugas va confirmar que ja s’han superat la trentena d’inscripcions i es va mostrar confiat a poder arribar a la cinquantena, que “seria una bona xifra”. Quant a la representació andorrana hi ha confirmada la presència de Joan Vinyes, guanyador de la prova, que conduirà un Seat Ibiza Kit Car, així com Carles Santacreu (Opel Ascona), Carles Puig (Renault 5GT Turbo) i Albert Rodrigo (Renault GT Turbo).
El president de l’ACA Club, Enric Tarrado, va posar de manifest la voluntat de l’entitat de “continuar organitzant la prova molts anys”, mentre el cònsol major de la capital, Sergi González, va expressar la satisfacció del Comú per “continuar col·laborant amb un dels esdeveniments esportius més antics al país”.