No es pensin que em refereixo a les línies de busos interurbanes. No, avui denuncio el dèficit d’informació d’algunes de les companyies de busos que ens porten a l’estranger. Una informació bàsica per als qui per necessitat, conveniència o pel que sigui usem el transport públic. I no només això. Perquè també hem de lidiar amb una manca de coherència notable que va en detriment dels passatgers, tant dels qui residim a Andorra com d’aquells que venen a fer turisme o per motius de feina. 

Perquè, on està escrit que si no compro amb antelació el bitllet no puc anar per exemple d’Artesa de Segre a Andorra o a l’inrevés? La qüestió es fa més palesa a l’inrevés, ja que el bus no entra a la població, i per tant  qui sap si mai algú s’ha quedat tirat –com diríem vulgarment– esperant un bus que no passa. Si entren al web de la companyia de busos que teòricament fa el trajecte, enlloc diu que aquest bus no para si no té constància que algú ha adquirit el bitllet. 

També el trajecte entre l’estació del Nord i Andorra té el seu què. I doncs? Hi ha força passatgers que van a Berga i n’hi ha alguns que s’han quedat a terra perquè no caben al bus. A vegades en posen un altre de reforç, però sempre al lliure arbitri dels conductors, i és clar, si l’encerto, l’endevino. I pot passar com aquest dissabte, que s’opta per no posar vehicle de reforç i en arribar a Passeig de Gràcia resulta que es troben que hi ha una desena de viatgers esperant el bus. I sí, llavors hi va haver d’anar un altre bus a recollir els que volien anar a Berga. Tot això suposa esperes, estira-i-arronses entre conductors i sobretot perplexitat entre els usuaris, que al final arribem a destí, sí, amb retard i marejats.