“Error en la lectura...”. “Processant...” Tant de temps que acabes tornant enrere. De nou, “error de lectura...”. Per fi a dins, un cop introduït número de cens i la contrasenya corresponent. No, enguany, suposo que per temes de millorar la seguretat, doble identificació amb la introducció d’un número que ha de ser enviat per SMS al telèfon facilitat. SMS que no arriba. Repetim operació. Mateix procés i SMS que no arriba. I així fins a cinc vegades abans de, ara sí, poder accedir a l’Oficina Virtual per a la presentació de l’impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF), l’impost sobre societats (IS) i l’impost general indirecte (IGI) per verificar les meves dades fiscals a fi que la proposta corresponent a la declaració de l’IRPF s’ajustés a la realitat. Un cop verificada i acceptada la proposta, en aquesta ocasió toca pagar, cap problema i gran rapidesa per triar la forma com ha de fer-se efectiu el pagament. Sigui com sigui, més d’un quart d’hora per completar un tràmit que hauria de durar el temps que un esmerci a verificar i donar per bona la proposta o modificar, si és el cas, les dades que toquin per obtenir una nova proposta.
Malgrat tot, i en comparació amb exercicis anteriors, algun del qual va acabar amb trucada al 147 per demanar cita prèvia al departament de Tributs i Fronteres, s’ha de ser just i admetre que la cosa ha millorat, segurament no tot el que caldria, però sí s’ha fet un passet endavant. Ara bé, si com s’ha dit i reiterat una vegada rere l’altra la voluntat és prioritzar les declaracions en línia és indispensable que d’una vegada per totes es posin tots els mitjans necessaris per tal de garantir el correcte funcionament del portal i es facilités la feina als obligats tributaris.
Ah, i per a aquells encuriosits, els SMS van acabar arribant, tots de cop, deu minuts després de tancar.