La presidenta del grup parlamentari socialdemòcrata, Judith Casal, ha entrat una pregunta amb relació a l’Acord sobre la informació, els mitjans de comunicació i la publicitat institucional, aprovat per unanimitat el maig del 2022, de cara a la sessió de control al Govern d'aquest dijous.

Concretament, Casal demana per l’estat de la implementació del referit acord. El text encomana al Govern mesures com un pla d’ajuda per als mitjans privats per compensar la davallada d’ingressos publicitaris arran de la crisis per la Covid-19, així com la promoció i garantia de la concurrència en les contractacions dels mitjans de comunicació i dels serveis de les agències de notícies i d’empreses del sector de la comunicació tenint en compte diversos criteris en funció de la tipologia del mitjà de comunicació -ràdios, escrits i digitals-.

L'acord del maig del 2022 també encomana l’executiu a elaborar, aprovar i difondre anualment un pla de publicitat i comunicació institucional amb la informació detallada de cada campanya programada, els mitjans on serà difosa i el pressupost; un estudi d’audiències dels mitjans de comunicació precisant-ne els paràmetres; l’actualització de la classificació d’activitats econòmiques per incloure els perfils professionals i definint competències per evitar possibles casos d’intrusisme; i que inclogui, quan estigui elaborada la nova llei de la ràdio i la televisió públiques, un pla d’igualtat que asseguri la diversitat i pluralitat, un sistema de finançament transparent fixat per contracte programa, el respecte dels drets i les llibertats en l’àmbit audiovisual i la garantia del compliment de la norma reguladora de la programació i la publicitat.