Cultura Activa, l’entitat que treballa amb l’objectiu de promoure la llengua i la cultura del país i fer que es pugui viure plenament en català, ha criticat durament Andorra Turisme per tornar a recórrer a l’ús de l’anglès a l’hora de crear la nova marca per al sector del comerç: Shop in Andorra, i ha demanat que se substitueixi per Comprem a Andorra.

Així ho ha manifestat l’entitat a través de les xarxes socials, on mitjançant un vídeo atribueix l’ús de l’anglès a un prejudici lingüístic com és el fet de “creure que l’anglès és millor que el català en termes de màrqueting”.

De fet, el rebuig a l’ús de la llengua anglesa en una nova iniciativa d’Andorra Turisme ha estat important a les xarxes socials, i més encara després que el 25 d’abril passat, el Consell General, amb un amplíssim consens parlamentari, aprovés la Llei de la llengua pròpia i oficial, text que ha de fomentar la preservació del català i garantir el dret dels ciutadans de ser atesos en la llengua oficial.

Precisament, el conseller general i president del Partit socialdemòcrata, Pere Baró, que va assistir a la presentació del nou pla de comerç, felicitava Andorra Turisme i el ministeri de Turisme i Comerç per la iniciativa i els estenia la mà per ajudar en tot allò que “fos necessari”, si bé deixava clar que “el que si em grinyola una mica és que amb la Llei del català recentment aprovada que el nom escollit sigui en anglès”, motiu pel qual demanava “una reflexió”.