El reglament que regula els espais compartits de treball o coworking preveu que les empreses puguin fer servir l’adreça d’aquest com a seu social a l’hora d’inscriure’s al registre de societats i/o de comerç. I això, a més de simplificar els tràmits de constitució del negoci, podria alliberar alguns habitatges que podrien tornar al mercat de lloguer residencial, segons ha apuntat el ministre portaveu, Guillem Casal, encara que sense detallar-ne dades.
El reglament, que deriva de la Llei de l’economia digital, l’emprenedoria i innovació, estableix el seguit de criteris i requisits tècnics que hauran de complir com les superfícies mínimes d’aquests espais, les característiques mínimes exigibles, el procediment d’autorització d’empreses d’explotació dels anomenats coworking, i la regulació detallada del registre dels espais compartits de treball.
Aquests espais permeten generar un ecosistema que contribueixi a la generació i el creixement d’empreses innovadores que situïn Andorra com un país competitiu a l’hora d’emprendre una activitat econòmica.
El text dona un termini de sis mesos per adaptar-se a les empreses que ja estan operant com a coworkings, que segons Casal són una desena encara que hi ha una trentena de societats autoritzades per poder desenvolupar aquesta activitat.